جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تأکید شاه سعودی بر روابط بهتر کابل و اسلام‌آباد؛ افغانستان و پاکستان باید مشترکا کار کنند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ملک سلمان، پادشاه عربستان در دیدار با رییس‌جمهور غنی در ریاض گفته که افغانستان و پاکستان باید مشترکا کار کنند و عربستان سعودی آماده هرگونه همکاری در این خصوص است.

به گزارش خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، شاه سعودی این اظهارات را روز گذشته(یک‌شنبه، 3سنبله) در دومین روز سفر رییس‌جمهور غنی به عربستان بیان کرده است.

ملک سلمان در این دیدار افزوده که در راستای مبارزه با تروریزم در کنار مردم افغانستان قرار دارد و از روند صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که کشورش برای بهبود زندگی مردم افغانستان، آرزوی همکاری بیشتر را دارد، خاطرنشان کرده که انتخابات ریاست جمهوری زمینه صلح پایدار را در افغانستان فراهم خواهد کرد.

ashraf ghani 1

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار بر گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه با عربستان سعودی، سرمایه گذاری آن کشور در عرصه‌های انکشافی، تجاری و اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان افغانستان مقیم آن کشور تاکید کرده و آن را برای امنیت و ثبات کشور مهم دانسته است.

وی که دو روز قبل به عربستان سفر کرده، روز گذشته با عادل بن احمد الجبیر، وزیر دولت در امور خارجه عربستان سعودی نیز دیدار و در مورد گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه افغانستان و عربستان سعودی، توسعه اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه، پروسه صلح، انتخابات ریاست جمهوری و انکشاف افغانستان گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر خارجه عربستان از آمادگی کشورش برای همکاری با افغانستان خبر داده و تاکید کرده که عربستان سعودی شریک و حامی بین‌المللی حکومت افغانستان در منطقه است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان