جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار مجدد گراهام؛ خروج امریکا از افغانستان منجر به تکرار رویداد 11 سپتمبر می‌شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

لیندسی گراهام، سناتور برجسته امریکایی بار دیگر هشدار داده که خروج نیروهای این کشور از افغانستان منجر به تکرار حادثه 11 سپتمبر 2001 می‌شود.

لیندسی گراهام در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفته است، با خروج نیروهای امریکایی، نمی‌توان به طالبان اعتماد کرد و موضوع القاعده و داعش را به این گروه سپرد.

او خاطرنشان ساخت که طالبان توانایی این مسئولیت را ندارد و اگر آمریکا تمام نیروهای خود را برگرداند، در مدت زمان مشخصی، دوباره شاهد رویداد یازده سپتمبر خواهند بود.

زمانی که از گراهام پرسیده شد که چه چهارچوب زمانی برای این شرایط مناسب است، وی گفت: “شاید سال‌ها را در بر بگیرد، اما نه دهه‌ها را.”

ایالات متحده پس از حملات 11 سپتمبر در سال 2001، به افغانستان یورش برد و تا حال 18 سال است که درگیر طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا می‌باشد. این جنگ منجر به کشته شدن بیش از دو هزار سرباز و زخمی شدن بیش از 20 هزار سرباز امریکایی شده و از سال 2001 به این‌سو نزدیک به یک تریلیون دالر هزینه برداشته است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در ماه اگست 2017 از افزایش 4000 هزار نفری سربازان امریکایی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای شکستن یک بن‌بست در افغانستان خبر داد، اما حال او در پی خروج نیروها از افغانستان به شکل مرحله‌ای برآمده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی گفته است که زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در حال مذاکره برای رسیدن به یک تفاهم‌نامه با طالبان برای کاهش نیروهای این کشور از 14 هزار به 8600 سرباز است.

دو طرف در مورد توافق‌نامه‌ای که آمریکا از افغانستان خارج شود، گفتگو کرده‌اند، و در مقابل طالبان باید اطمینان دهد که افغانستان دوباره به پناهگاه تروریست‌ها و القاعده تبدیل نشود.

اما گراهام نگران است که طالبان توانایی حذف گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش را ندارند، و جنرال آستین اسکات میلر به او وضاحت داده که شاخه افغانستان داعش نیز در تلاش است تا عملیاتی را علیه امریکا اجرا کند که احتمالا کشنده‌تر از القاعده است.

گراهام اظهار داشت که آمریکا می‌تواند با خیال راحت تعداد نیروها را به 8600 تن کاهش دهد، اما وقوع هر اتفاقی یک خطر بزرگ در استراتژی این کشور می‌باشد.

وی قصد دارد تا قانونی را برای ایجاد یک اقدام متقابل برای ایجاد دبیرخانه‌های ایالتی و دفاعی برای تأیید صلاحیت این‌كه كاهش سطح نیروها در افغانستان، امنیت ملی آمریكا را به خطر نمی‌اندازد، تصویب كند.

گراهام تاکید کرده که ترکیبی از جامعه اطلاعاتی به همراه یک نیروی ضد شورشی قوی، “یک سیاست بیمه قوی” در برابر حمله داعش است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان