نارضایتی وزارت دفاع آمریکا از مشکل در سیستم پرداخت معاشات نیروهای امنیتی افغانستان

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

یک گزارش جدید روزنامه واشنگتن پست امریکا نشان می‌دهد، سیستم پرداخت معاشات نیروهای امنیتی افغانستان که در سال 2016 وزارت دفاع این کشور برای راه‌اندازی آن‌ها میلیون‌ها دالر به یک شرکت فن‌آوری در کابل پول پرداخت کرده، مشکل دارد.

بر اساس این گزارش، در سال 2016 وزارت دفاع آمریکا برای ایجاد یک سیستم جدید معاشات برای دولت افغانستان، میلیون‌ها دالر به یک شرکت فن‌آوری مستقر در کابل پرداخت؛ بخشی از یک تلاش بلندپروازانه برای جلوگیری از فساد با ردیابی جریان وجوه به سربازان و افسران پولیس افغانستان.

طبق گزارش واشنگتن پست که روز جمعه(اول سنبله) به نشر رسید، در بازرسی‌های سال گذشته، مأمورین وزارت دفاع مشکلاتی را در این سیستم پرداخت معاشات پولیس پیدا کردند؛ این سیستم معاشات به سایر سیستم‌های کمپیوتر دولت افغانستان وصل نمی‌شد. طبق حسابرسی تازه منتشر شده از سوی بازرس کل وزارت دفاع امریکا، این سیستم ردیابی بایومتریک مورد نیاز را اجرا نکرده است.

اما از آن‌جا که اکنون دولت افغانستان قرار است نظارت کامل بر این سیستم را در سال 2020 به عهده بگیرد، مقامات از تأخیر قابل توجهی یاد می‌کنند.

این سیستم در حال حاضر توسط یک دفتر مستقر در کابل تحت نظارت فرماندهی انتقال امنیت مشترک افغانستان فعالیت می‌کند که مربوط به فرماندهی ناتو است.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گوید که ناتو قبلا توصیه‌های بازرس کل امریکا را انجام داده است.

سمونوال جاش ژآک در نامه‌ای به واشنگتن پست گفته است: “از آنجا که بازرس کل این بررسی را در جولای سال 2018 به پایان رسانده، فرماندهی انتقال امنیت مشترک افغانستان توصیه‌ها را اجرا کرده و ما همچنان در تلاش بهبود سیستم پرداخت و پرسنل هستیم.”

این سیستم بعد از چهار گزارش بررسی بین سال‌های 2014 و 2017 ایجاد شد؛ یک سیستم سازمان‌یافته معاشات نیروهای امنیتی افغانستان که نتوانسته صدها میلیون دالر کمک از بودجه آمریکا را از تقلب و سوء‌استفاده محافظت کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *