تا دو روز دیگر؛ پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان ـ هرات در کابل افتتاح می شود

توسطروایت زنده

شهریور ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان ـ هرات(HIWFF) روز دوشنبه آینده(4سنبله) در کابل افتتاح می شود.

photo_2019-08-24_17-53-16

دبیرخانه‌ی این جشنواره جهانی امروز شنبه(2سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنان ـ هرات با حضور پر شور فیلم‌سازان، هنرمندان و فرهنگیان از سرتاسر جهان، به تاریخ 4 سنبله در کابل برگزار خواهد شد”.

به گفته این دبیرخانه، هدف از برگزاری این جشنواره به نمایش گذاشتن جنبه‌های مختلف حقوق زنان، خشونت علیه زنان، هویت و برابری جنسیتی است و در کنار آن تلاش برای توسعه دیپلماسی فرهنگی در سطح منطقه و جهان است.

رویا سادات، برگزارکننده این جشنواره در این نشست گفت: “جشنواره‌ بین‌المللى فیلم زنان – هرات در پی ایجاد گفتگویی جدی میان نخبگان و چهره‏های فرهنگی در ارتباط با مسایل مرتبط به‏حقوقِ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان است و ابزار ما برای تلاش در این راستا، سینمای معناگرا و متعهد می‌باشد.”

به گفته او، این جشنواره در پنجمین دور خود توانسته تا 200 فیلم در مورد مسائل زنان را توسط فیلم‌سازان زن و مرد دریافت نماید که از این میان، 52 فیلم در دو بخش مسابقه و نمایش ویژه، انتخاب شده‌ است.

 سادات افزود، در این جشنواره با حضور فیلم‌سازان، ستاره‌های سینما، فعالین ملی و بین‌المللی حقوق زنان، هنرمندان، فرهنگیان و اعضای هیئت بین‌المللی داوران(از هند، آلمان، اسپانیا، ایران و افغانستان)، فیلم‌های بیش از 30 کشور جهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *