جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

اولویت به صلح، نه به انتخابات؛ دلیل جدایی محقق از تیم انتخاباتی حنیف اتمر!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد محقق می‌گوید، دلیل جدای‌اش از تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر، اولویت قرار دادن صلح از سوی این تیم بوده و هیچ‌گونه بی‌اتفاقی میان‌شان در تیم صلح و اعتدال ایجاد نشده بوده است.

محقق بعد از ظهر روز گذشته(1سنبله) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که از تیم صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر جدا شده و به تیم ثبات و همگرایی پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: “مردم  از فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی به جان رسیده‌اند و آقای غنی قباحت دروغ است و باعث بی‌عزتی افغانستان است”.

او افزود که فیس‌بوک‌های کارمندان دولت از سوی حکومت تعقیب می‌شود و اگر کارمندان نهادهای دولتی، کدام پست انتقادی از حکومت داشته باشند، از کار اخراج می‌شوند.

muhaqiq

محقق تاکید کرد: “صلح افغانستان در شاخ آهو قرار دارد و گاهی امریکا پشیمان می‌شود و گاهی گروه طالبان؛ به همین دلیل او به انتخابات اولویت داده است.”

در همین حال، کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و از متحدین تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز در این نشست گفت، شرایط کشور تغییر را ایجاب می‌کند؛ مردم به ستوه آمده و همه اقشار جامعه از وضعیت کنونی ناراضی اند.

او خاطرنشان کرد: “اگر بخواهیم پنج سال جنگ را تحمل کنیم، باید شرایط کنونی را قبول کنیم.”

به گفته خلیلی، ادارات محلی با تمام امکانات دولتی بالای مردم فشار وارد کرده‌اند که از یک جریان خاص حمایت کنند.

رییس شورای عالی صلح تاکید کرد: “انتخابات هیچ‌گونه منافاتی با گفتگوهای صلح ندارد، اگر مردم افغانستان صلح می‌خواهند، باید وضعیت موجود کشور را تغییر دهند”.

در همین حال عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با استقبال از پیوستن محمد محقق به تیم خود گفت که از همان آغاز فروپاشی تیم صلح و اعتدال، چشم خود را به محقق دوخته بود.

محقق پس از تعلیق کارزارهای انتخاباتی به دلایل برخی اختلاف‌ها میان تیم صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، از این تیم جدا شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان