جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بانک جهانی به دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه افغانستان پس از صلح با طالبان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر بانک جهانی در افغانستان اعلام کرده که رایزنی‌هایی را برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای افغانستان پس از توافق احتمالی صلح با گروه طالبان آغاز کرده است.

بانک جهانی در افغانستان امروز پنج‌شنبه(31 اسد) با نشر یک اعلامیه گفته است: “تاکنون چندین دور نشست‌های مشورتی با نمایندگان جامعه جهانی و افغانستان برگزار کرده است”.

بر اساس این اعلامیه، هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان گفته است، دست یافتن به توافق صلح می‌تواند زمینه رشد اقتصادی پایدار و ایجاد فرصت‌های توسعه‌ای را در افغانستان فراهم سازد.

کرالی افزوده است: “می‌خواهیم یک سلسله اصول و اولویت‌های بالقوه را شناسایی کنیم تا مبتنی بر آن، تصامیم مقتضی و سودمندی در امر طرح یک برنامه اقتصادی بعد از توافق سیاسی روی دست گرفته شود. سرانجام ما در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری نظریات در مورد یک تعداد طرح‌های جدید اقتصادی هستیم که بتواند بستر مطلوبی را برای حفظ صلح و فرصت‌های جدید در افغانستان فراهم سازد”.

the world bank

وی با بیان این‌که تلاش‌ها برای تامین صلح در افغانستان به یک نقطه عطف رسیده، خاطرنشان کرده که بانک جهانی در روند مذاکرات صلح هیچ نقشی ندارد و تنها در این مورد مشوره‌های تخنیکی ارایه می‌دهد.

رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان همچنان خاطرنشان کرده که طرح برنامه‌های اقتصادی آینده برای آنان در اولویت قرار دارد و دورنمای صلح زمانی بهبود می‌یابد که زمینه برای توسعه اقتصادی پس از توافق صلح مساعد گردیده و فرصت‌های شغلی برای افغان‌هایی که بنابر فقر و بیکاری مجبور به پیوستن به گروه‌های مسلح مخالف دولت می‌شوند، فراهم شود.

این در حالی است که بانک جهانی در افغانستان از آغاز فعالیت‌اش تاکنون نزدیک به 4.4 میلیارد دالر به کشور کمک کرده است.

بانک جهانی در حالی از رایزنی‌ها برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای پس از صلح در کشور خبر می‌دهد که قرار است دور نهم گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان