جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کرزی: هند باید در مورد تفاهم آمریکا ـ پاکستان محتاط باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور هشدار می‌دهد که هند باید درباره توافق احتمالی ایالات متحده و پاکستان در مورد افغانستان محتاط باشد.

کرزی که برای دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دهلی نو به سر می‌برد، گفت که اگر توافقی در مورد پاکستان وجود داشته باشد، نگران افغانستان است.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری هندو گفت: “ما افغان‌ها عواقب معاملات آمریکا و پاکستان را به شدت متحمل شده‌ایم. اکنون نیز این بسیار محتمل است، و این ترس و نگرانی ما است”.

india

رییس‌جمهور پیشین کشور در مورد روند صلح خاطرنشان ساخت: “ما با سفیر خلیلزاد کاملا روشن ساخته بودیم كه از مذاکرات برای صلح در افغانستان کاملا پشتیبانی خواهیم کرد. ما بین صلح در افغانستان و معاملات آمریكا و پاکستان در افغانستان تمایز قاطعی قائل هستیم.”

او اضافه کرد که هند نیز چنین عواقبی را تجربه کرده و باید بسیار نگران باشد.

کرزی در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریكا، جایی كه مسئله هند و پاكستان در مورد كشمیر را به عنوان یك مسئله مذهبی دانسته، گفت كه “رئیس‌جمهور آمریكا بسیار ساده است”.

وی یاد آور شد: “هندوها و مسلمانان برای قرن‌ها در این بخش از جهان در کنار هم زندگی کرده و دستاوردهای بسیار خوبی را در کنار هم به وجود آورده‌اند. هر تقسیم بر اساس هندو ـ مسلمان بسیار ساده است.”

پیش از این نیز حامد کرزی در مورد معامله امریکا با پاکستان در مروند روند صلح افغانستان و آینده کشور هشدار داده بود.

این اظهارات درست در حالی صورت می گیرد که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده، قرار است دور دیگر مذاکرات را در دوحه با طالبان آغاز کند تا به توافق نهایی برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان