جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ترامپ: هند، ایران، روسیه و ترکیه باید در مقابل تروریستان در افغانستان بجنگند!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید که كشورهایی مانند هند، ایران، روسیه و ترکیه باید در بعضی مقاطع، علیه تروریست‌ها در افغانستان بجنگند و ابراز تأسف نمود که تنها ایالات متحده علیه تروریزم مبارزه می‌کند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه(30 اسد) در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تصریح کرده، کشورهای دیگر در حال حاضر تلاش‌های کمتری علیه تروریست‌ها در افغانستان انجام می‌دهند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر مجدد دولت اسلامی در افغانستان گفت: “در یک مقطع مشخص روسیه، افغانستان، ایران، عراق و ترکیه باید در مقابل نبردهای خود بجنگند. ما خلافت(داعش) را صد درصد از بین بردیم، اما در یک مقطع زمانی مشخص، همه این کشورها مجبورند با آن‌ها بجنگند، زیرا آیا ما می‌خواهیم 19 سال دیگر در آن‌جا(افغانستان) بمانیم؟ من فکر نمی‌کنم!”

trump 1

ترامپ گفت که ایالات‌متحده علی‌رغم این‌که 7000 مایل دورتر است، با تروریست‌ها در افغانستان می جنگد، در حالی که هند و پاکستان حتی با وجود کنار هم بودن، این کار را انجام نمی‌دادند.

وی افزود که که آمریکا در زمان حکومت وی داعش را از بین برده است؛ “ما در مورد داعش زیاد نشنیده بودیم. ما خلافت را صد درصد گرفتیم. زمانی که ما 98 درصد آن را در دست داشتیم، من گفتم درست است، بگذارید باقی این کشورها ادامه دهند و ما بهتر است حالا به خانه برگردیم. همه نگران شدند. گفتند که تا صد درصد پیش برو. آن‌ها گفتند که این کار یک سال را در بر می‌گیرد، اما برای ما یک ماه وقت را گرفت و آن‌ها ناپدید شدند.”

رییس‌جمهور امریکا با بیان اینکه خلافت داعش از بین رفته است، گفت که ایالات متحده هزاران مبارز داعش را در دست داشت و اروپا مجبور است آن‌ها را تحویل بگیرد، و اگر آن‌ها را نگیرد، او چاره‌ای نخواهد داشت تا آن‌ها را به کشورهایی که از آن‌جا آمده‌اند(آلمان و فرانسه) آزاد کند.

این در حالی است که اگرچه داعش تقریبا در عراق و سوریه از بین رفته، اما  در حال  بدست آوردن جایگاهی در افغانستان است. چند روز پیش در یک بمب‌گذاری انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، حدود 80 نفر کشته و 180 تن دیگر زخمی شدند.

این اظهارات ترامپ یک روز پس از آن صورت گرفت كه وی اظهار داشت نیروهای آمریكایی به طور كامل از افغانستان خارج نمی‌شوند و آمریكا قسمتی از نیروهای خود را در کشور باقی خواهد گذاشت تا اطمینان حاصل كند طالبان دوباره كنترول را به دست نمی‌آورند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان