انتقاد عبدالله از رهایی زندانیان طالبان و آزادی خلیل‌الله فیروزی از سوی رییس‌جمهور

توسطروایت زنده

مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از رهایی شماری از زندانیان گروه طالبان و همچنان آزادی خلیل‌الله فیروزی، از محکومین پرونده کابل بانک از سوی رییس‌جمهور غنی انتقاد کرد.

photo_2019-08-20_16-38-46

عبدالله عبدالله امروز سه‌شنبه(29 اسد) در یک همایش انتخاباتی در کابل گفت: “به اثر تک روی و خودکامگی حکومت، اعتماد بین مردم و حکومت کم شده و این عامل ناامنی در افغانستان است”.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود، تیم ثبات و همگرایی بیش از این توسعه پیدا می‌کند.

او همچنان از شهروندان و هوادارانش خواست برای جلوگیری از تقلب در انتخابات ششم میزان، تدابیر و آمادگی داشته باشند.

عبدالله تاکید کرد: “انتخابات چون یک مسأله‌ی سرنوشت‌ساز است و افغانستان تحمل این خطر را ندارد که یک گروه تقلب‌کار و دروغ‌گو بر سرنوشت مردم مسلط شود، پس تمام توجه‌تان را برای انتخابات شفاف و رفتن مردم به انتخابات و تدابیری برای جلوگیری از تقلب داشته باشید.”

او خطاب به رییس‌جمهور غنی گفت، در مورد رهایی فیروزی، حاجی دلاور و شماری از زندانیان طالب باید به مردم افغانستان پاسخ دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مردم وعده داد که در صورت پیروزی، در روز اول ریاست جمهوری ریاست اجرایی و وزارت جوانان و ورزش را می‌سازد.

عبدالله تاکید کرد، برای رسیدن به یک صلح عزتمند و پایدار، لازم است در ابتدا انتخابات برگزار شده و از طریق آن، با روی ‌کار آمدن حکومت جدید، تمامی حقوق و دست‌آوردهای مردم افغانستان در روند صلح حفظ شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *