جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کمیسیون انتخابات فهرست محلات رأی‌دهی و رأی‌دهندگان را تصویب کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات طی یک نشست علنی، لیست محلات رأی‌دهی و فهرست رأی‌دهندگان را تصویب کرد.

در این نشست که امروز یک‌شنبه(27 اسد) در این کمیسیون برگزار شد، به تعداد 5 هزار و 373 مرکز دارای 29 هزار و 586 محلات رأی‌دهی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تصویب شد. این مراکز شامل 11هزار و 119 محل زنانه و 18 هزار 467 محل مردانه می‌شود.

photo_2019-08-19_16-52-15

حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در این نشست گفت: “طبق تعهد و صلاحیت‌های قانونی ما تمام آمادگی‌ها را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین داریم.”

از سوی دیگر، مولانا محمد عبدالله، عضو این کمیسیون در مورد تعداد مراکز و محلات رای‌دهی تاکید کرد، بعد از تصفیه‌ فهرست رای‌دهندگان سال قبل و سال جاری در اداره‌ ملی احصاییه و مرکز ملی ثبت معلومات کمیسیون انتخابات، به تعداد 9 میلیون و 665 هزار و 745 واجد شرایط رای‌دهی شناخته شده که در این میان، 6 میلیون و 331هزار و 515 تن آنان مرد و 3 میلیون و 334 هزار و 230 تن دیگر را خانم‌ها تشکیل می‌دهد.

عبدالله علاوه کرد، تدابیری نیز ضد تقلب در انتخابات اتخاذ شده، فهرست رأی‌دهنده داخل دستگاه بایومتریک می‌شود و در روز رأی‌دهی، بعد از این‌که رأی دهنده توسط دستگاه شناسایی شد، برایش بارکود رأی‌دهی چاپ می‌نماید.

در عین حال محمد عثمان فروتن، معاون عملیاتی دارالانشاء کمیسیون انتخابات تاکید کرد که ۲۷هزار رأی‌دهنده که غیر واجد شرایط بوده یا معلومات‌شان در فهرست رأی‌دهندگان ناقص بوده، از لیست حذف شده‌اند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان در سراسر کشور برگزار شود. پیش از این نیز اتحادیه اروپا تأکید کرده بود که برگزاری این انتخابات تنها انتخاب زعیم نه، بلکه حراست از مشروعیت و ارزش‌ها در افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان