غنی: جامعه جهانی در برابر جنایت حمله انتحاری بر مراسم عروسی در کابل خاموش نباشد!

توسطروایت زنده

مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور غنی به دنبال حمله انتحاری شب گذشته بر یک مراسم عروسی در کابل از جامعه جهانی، ملل متحد و کشورهای اسلامی می‌خواهد که در مقابل این عمل وحشیانه خاموش نباشند، بلکه برای محکومیت عاملین این رویداد در کنار مردم افغانستان بایستند.

اشرف غنی امروز یک‌شنبه(27 اسد) در نشست سرفرماندهی اعلی قوای مسلح در پیوند به حمله تروریستی بر مراسم عروسی در حوزه ششم غرب شهر کابل گفت: بر مراسمی حمله شده که در آن هیچ هدف نظامی و دولتی وجود نداشت و این حمله بزرگترین و فجیع‌ترین جنایت علیه بشریت است.

او افزود، آماج قرار دادن مردم در مراسم خوشی، مساجد، مکاتب و مراکز عامه نشان‌دهنده قصاوت یک گروه هراس‌افگن است که برای کشتن مردم ما کمر بسته‌اند.

photo_2019-08-19_15-59-50

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد، مردم افغانستان همیشه شاهد بوده‌اند که طالبان بارها مسوولیت حملات انتحاری و انفجاری را به دوش گرفته که در نتیجه آن، شمار زیادی از شهروندان افغانستان به خاک و خون کشیده شده‌اند.

وی تاکید کرد: “طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامی در کشور است و مردم افغانستان جنایت این گروه اجنبی را فراموش نخواهند کرد، ما از جامعه جهانی، ملل متحد و کشورهای اسلامی می‌خواهیم در مقابل این عمل وحشیانه خاموشی اختیار نکنند، بلکه برای محکومت عاملین این رویداد در کنار مردم افغانستان بایستند.”

غنی تصریح نمود که طالبان با نکوهش این حمله انتحاری نمی‌تواند خود را برائت دهد، زیرا آنان خود فراهم‌کننده بستر برای فعالیت تروریستان در کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی انتقام خون افراد بی‌گناه را از تروریستان جنایت‌پیشه می‌گیرند و با استعمال مشروع قوا، آنان را در گوشه و کنار سرکوب خواهند کرد.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز گفت، گروه طالبان با اسرار بر ادامه جنگ و نشان دادن عدم صداقت در روند صلح، باعث دوام کشتار مردم افغانستان شده‌ است.

عبدالله ادامه داد: “به ماتم نشاندن مردم بی‌گناه هیچ افتخاری را برای جنایت‌کاران نمی‌دهد و این حمله هیچ نوع توجیه ندارد.”

این در حالی است که در حمله حوالی ساعت 10 شب گذشته بر یک مراسم عروسی در جاده فیض محمد کاتب در مربوطات حوزه ششم امنیتی پولیس کابل، 63 تن کشته و 182 تن دیگر زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *