جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دادستانی کل: انتقال فیروزی از زندان به خانه تحت تدابیر خاص صورت گرفته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سخنگوی دادستانی کل می‌گوید که انتقال خلیل‌الله فیروزی، از محکومین پرونده کابل بانک تحت تدابیر خاص صورت گرفته و ریاست امنیت ملی مکلف است تا خانه او را تحت مراقبت شدید و دائمی داشته باشد و هر ۱۵ روز از موجودیت او در خانه، به این نهاد اطمینان بدهد.

جمشید رسولی امروز یک‌شنبه(27 اسد) در یک نشست مشترک خبری در کابل گفت: “چندی قبل خلیل‌الله فیروزی درخواستی عنوانی ریاست جمهوری فرستاده بود که در آن از وضعیت شدید و وخیم صحی خود عارض شده بود. سپس هیأتی موظف شد تا در دو قسمت؛ اجرای تعهدات مالی و وضعیت صحی فیروزی بررسی‌ها را انجام دهد”.

وی افزود، حکومت افغانستان متعهد به موازین حقوق بشری است و با توجه به نظر داکتران، تصمیم گرفته شد تا فیروزی از زندان به خانه انتقال یابد.

رسولی تاکید کرد، انتقال فیروزی به خانه، موقت و تحت دو شرط صورت گرفته؛ ماندن در خانه الی صحت‌یاب شدن، و اجرای تعهداتی که با کمیسیون تصفیه کابل بانک کرده است.

1

در همین حال حشمت‌الله نوابی، رییس خدمات صحی امنیت ملی، مریضی فیروزی را شکر بلند و فشار خون بالا خوانده، گفت که این بیماری‌های مزمن و خطرناکی هستند که او از آن رنج می‌برد.

نوابی افزود، این بیماری‌ها نیاز به مراقبت جدی و تداوی دوام‌دار دارد و در صورت عدم تنظیم تداوی، امکان اختلالات صحی در این مریضان می‌رود و با توجه به وضعیت صحی فیروزی، تصمیم گرفته شد تا درمان او، به شکل دوام‌دار تحت مراقبت قرار داشته باشد.

روح‌الله حبیب، مدیر تصفیه کابل بانک نیز در این نشست خبری تاکید کرد: “در کنار حبس، محکمه ۱۹۶ میلیون و ۶۳۲ هزار دالر امریکایی بالای فیروزی حکم کرده که از مقدار پول، در مجموع ۳۳ میلیون دالر شامل جایداد و پول نقد در اختیار آن‌ها قرار دارد”.

حبیب تصریح کرد: “فیروزی بیش از ۱۴ میلیون را قبلا پرداخته بود. در این اواخر بیش از ۱۸ میلیون دالر جایداد را در اختیار اداره تصفیه کابل بانک قرار داده و نیز اخیرا تعهدنامه‌ای را با اداره تصفیه کابل بانک امضا کرده که ۵۰ درصد مقروضیت خود را در ۶ ماه پرداخت کند”.

خلیل الله فیروزی یکی از سهام‌داران و مقروضین بزرگ کابل بانک به شمار می‌رود که انتقال او از زندان به خانه‌اش جنجال‌آفرین شده است. رحمت‌الله نبیل، یکی از کاندیدان ریاست جمهوری ادعا کرده که اسناد موثق در اختیار دارد که فیروزی 30 میلیون دالر برای کمپاین انتخاباتی اشرف غنی، رییس‌جمهور در بدل رهایی اش از زندان داده است؛ ادعایی که از سوی حکومت رد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان