جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان (52)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایات کابل و هلمند

خواندن 2 دقیقه
5
(1)

حفیظ الله جلیلی، کابل

حفیظ الله جلیلی در سال 1354 در ولایت کابل بدنیا آمده و از ولایت غزنی می‎‌باشد.

آقای جلیلی مکتب را تا صنف هشتم در لیسه آصف مایل خوانده و مکتب را در لیسه غازی به پایان رسانیده است. آقای جلیلی تحصیلات نیمه عالی خویش را در انستیتوت متوسطه کابل خوانده است.

حفیظ الله جلیلی در بخش واردات و صادرات کار کرده و نیز 13 رستورانت دارد که 9 رستورانت در قطر و 4 رستورانت دیگر در امارات متحده عرب است که اکنون بیشترین فعالیت های آقای جلیلی در بخش رستورانت داری و ساختمان سازی است.

آقای جلیلی از قوم هزاره با آرای مردم ولایت کابل برای بار اول وارد پارلمان شده و یک دور در لویه جرگه مشورتی عضو بوده است.

حفیظ الله جلیلی رییس شورای مرکزی و معاون حزب حرکت اسلامی افغانستان است و به طور مستقل از ولایت کابل کاندیدا بوده است.

hafizullah jalili

عبدالرشید عزیزی، هلمند

عبدالرشید عزیزی در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در سال 1365 بدنیا آمده است.

آقای عزیزی تا صنف نهم مکتب را در ولایت هلمند خوانده اما بعد صنف دوازدهم را در لیسه حبیبیه به پایان رسانیده است. آقای عزیزی در سال 1397 لیسانس خود را در رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر کابل بدست آورده است.

عبدالرشید عزیزی قبل از این که وارد پارلمان شود در بخش تجارت و کارهای ساختمانی مصروف بوده و نیز فابریکه های روغن و پخته را ایجاد کرده است.

آقای عزیزی از قوم پشتون برخاسته و برای بار اول است که به طور مستقل با آرای مردم ولایت هلمند  وارد پارلمان شده است.

abdulrashid azizi

الحاج سید محمد محمدی، کابل

الحاج سید محمد محمدی در سال 1366 در مرکز ولایت پروان بدنیا آمده است.

آقای محمدی مکتب را در لیسه سنجد دره به پایان رسانیده و تا مقطع لیسانس درس خوانده است. قبل از اینکه وارد پارلمان شود در وزارت داخله مشغول بوده است.

الحاج سید محمد محمدی از قوم تاجیک با آرای مردم ولایت کابل برای بار اول وارد پارلمان شده و عضویت حزب دعوت اسلامی را دارد.

saeed mohmmad mohmmadi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان