آزادی 35 زندانی طالبان از زندان امنیت ملی بر اساس فرمان ریاست جمهوری

توسطروایت زنده

مرداد ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

بر اساس یک فرمان ریاست جمهوری به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، 35 زندانی طالبان از زندان ریاست عمومی امنیت ملی رها شده است.

در یک فرمان محمد اشرف غنی که روز یک‌شنبه(20 سرطان) منتشر شده، آمده است: “محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور طی فرمانی به مناسبت فرارسیدن عید سعید اضحی، حسن نیت در برابر مخالفین و اقدام مبنی بر پیشرفت گفتگوهای صلح با گروه طالبان، به تعداد 35 تن از زندانیان را از بند آزاد نمود”.

prisoners

در ادامه این فرمان خاطرنشان شده است: “حکومت افغانستان به خاطر صلح و آتش‌بس پایدار، همواره در مذاکره و گفتگو را باز مانده، تا همه طرف‌های درگیر به جنگ نقطه‌ای پایان گذاشته و متوسل به گفتگو و نرمش شوند. اقدام رهایی این محبوسین هم نمونه آشکار از اراده محکم حکومت در قبال مذاکرات صلح و ختم جنگ می‌باشد”.

در پایان این فرمان ریاست عمومی امنیت ملی از تمامی رهاشدگان تقاضا کرده تا بعد از این فریب دشمنان صلح و ثبات کشور را نخورده و با آن‌ها همکاری ننمایند.

این در حالی است که طالبان نیز روز گذشته اعلام کرد، به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، 76 زندانی نزد این گروه را در ولایات مختلف ارزگان، قندز، خوست و سرپل رها کرده است. ریاست جمهوری در عید فطر گذشته نیز فرمان آزادی نزدیک به 900 زندانی طالب را از زندان‌های کشور صادر کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *