جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

انتقاد افغانستان از پذیرایی ازبکستان از طالبان/ کشورهای همسایه به رهبری افغانستان در روند صلح حرمت بگذارند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان با انتقاد از پذیرایی نمایندگان طالبان در ازبکستان می گوید، کشوهای همسایه به رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان بر روند صلح، حرمت بگذارند.

صبغت احمدی، سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه(19اسد) گفته است: افغانستان همیشه از همکاری های جهانی و منطقه‌ای به ویژه کشورهای همسایه به روند صلح در افغانستان استقبال نموده است.

وی افزوده است که جمهوری ازبکستان نیز به عنوان کشور برادر و همسایه آمادگی اش را در روند صلح افغانستان اعلام کرده بود، اما، شیوه‌ی پذیرایی رسمی از نمایندگان گروه طالبان و چگونگی گفت‌و‌گوها، نشان دهنده‌ی زمینه سازی گفت‌و‌گوهای صلح میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان از سوی جمهوری ازبکستان نیست.

photo_2019-08-10_11-26-53

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرده است: “ما از همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه می خواهیم، به رهبری و مالکیت مردم، و دولت جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان نماینده مشروع این مردم بر روند صلح، حرمت بگذارند”.

این واکنش وزارت خارجه افغانستان در حالی مطرح می شود که نمایندگان طالبان به ریاست ملا برادر آخوندزاده، رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر وارد تاشکند شده که در میدان هوایی بین‌المللی تاشکند، مورد استقبال عصمت‌الله ایرگش اوف، نماینده خاص رئیس‌جمهور ازبکستان در امور افغانستان و سایر مقامات ازبک قرار گرفته است.

در دیدار هیات طالبان و مقام های ازبکستان که در وزارت امور خارجه این کشور صورت گرفته، مسائل مربوط به روند صلح و تضمین صلح پایدار در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان