پترائوس: طالبان پس از خروج نیروهای خارجی برای سرنگونی حکومت افغانستان دست به کار می‌شوند

توسطروایت زنده

مرداد ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

جنرال دیوید پترائوس، رییس پیشین سی‌.آی‌.ای می‌گوید که طالبان هیچ شکی نگذاشته‌اند، در صورت خروج نیروهای امریکایی ازافغانستان، برای سرنگونی حکومت افغانستان دست به کار نشوند.

جنرال پترائوس در مقاله‌ای که روز گذشته(19 اسد) در روزنامه وال استریت ژورنال به نشر رسیده، گفته است که ایالات متحده عراق را رها کرد، اما او از اداره ترامپ می‌خواهد تا این تاریخ را در افغانستان تکرار نکند.

Iraq

پترائوس که تجربه فرماندهی نیروهای امریکایی را درافغانستان نیز دارد، افزوده که پس از ماه‌ها گفتگو و مذاکره، توافق صلح میان امریکا وطالبان به زودی اعلام خواهد شد و در بدل تعهد طالبان برای همکاری ضد هراس‌افگنان جهانی، و وارد شدن به گفتگو با حکومت افغانستان، حضور نظامی امریکا در افغانستان کاهش خواهد یافت.

این گفته‌های جنرال بازنشسته امریکایی در حالی مطرح شده که گفتگوهای صلح افغانستان به حساس‌ترین نقطه خود رسیده و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، یکی از بخش‌های کلیدی مذکرات میان امریکا و طالبان در دوحه بوده است.

پیش از این نیز دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا از کاهش 6 هزار نیروی نظامی امریکا در افغانستان خبر داده بود.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرده که حتی ممکن است پس از توافق صلح با طالبان نیز به حضور نظامی ناتو در افغانستان نیاز باشد. به گفته او، ناتو تنها زمانی در افغانستان خواهد ماند که دعوت شود.

او هم‌چنان گفته است، اگر یک توافق میان طالبان و امریکا با پشتیبانی هم‌پیمانان ناتو به دست آید، گروه‌های هراس‌افگن دیگر چون القاعده و داعش در افغانستان خواهند بود و نیاز برای جنگ با این گروه‌ها است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *