سفیر پاکستان در کابل: تنش‌ها در کشمیر هیچ تأثیری بر روند صلح افغانستان نخواهد داشت

توسطروایت زنده

مرداد ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

به دنبال برخی ابراز نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی تنش‌های کشمیر بر روند صلح افغانستان، سفیر پاکستان در کابل، برخلاف دیدگاه وزیر خارجه این کشور می‌گوید که تنش‌ها در کشمیر هیچ تأثیری بر روند صلح افغانستان نخواهد داشت.

photo_2019-08-08_04-06-55

زاهد نصرالله خان امروز(پنج‌شنبه، ۱۷اسد) در یک نشست خبری در کابل، در حالی که نگرانی‌ها درباره این موضوع را بی‌‌مورد خواند، گفت: “موضوع کشمیر به هیچ صورت به خشونت‌های افغانستان پیوندی ندارد و این موضوعی است که متأسفانه با وجود قربانی‌ها و عمل‌‎کردهای ضد حقوق بشری در برابر مردم جامو و کشمیر تا هنوز حل ناشده باقی مانده ‌است”.

این در حالی است که حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور امروز در یک خبرنامه، در مورد اظهارات برخی سیاسیون پاکستان در مورد مرتبط خواندن مسأله کشمیر به صلح افغانستان گفته است: “ما از حکومت پاکستان می‌خواهیم تا مسئله افغانستان و کشمیر را که دو موضوع جداگانه است، به هم ربط نداده، از فعالیت‌های تخریب‌کارانه و تربیه و حمایت تروریزم در منطقه دست بردارد”.

شاه محمود قریشی، وزیر امور‌خارجه پاکستان در دیدار اخیرش با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، علاوه بر گفت‌وگوها در مورد مذاکرات صلح، مسئله کشمیر را نیز با خلیلزاد در اسلام‌آباد مطرح کرده و گفته، افزایش تنش‌ها در کشمیر، تأثیر سوء بالای روند صلح افغانستان خواهد گذاشت.

اما سفیر پاکستان در کابل از تلاش‌های اسلام‌آباد برای تأمین صلح پایدار در افغانستان اطمینان می‌دهد و می‌گوید: “نخست‌وزیر ما برای تأمین صلح و پایان خشونت‌ها و جنگ‌ها در افغانستان بسیار سخت کار می‌کند تا این‌که در افغانستان یک صلح پایدار تأمین شود و پاکستان برای رسیدن به این هدف نقشش را ایفا می‌کند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *