جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

حنیف اتمر فعالیت‌های انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سرانجام به دنبال شایعات بسیار در روزهای اخیر، تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر رسما اعلام کرد که کارزارهای انتخاباتی خود را متوقف ساخته و به حالت تعلیق درآورده است.

در یک خبرنامه تیم صلح و اعتدال در مورد انتخابات که بعد از ظهر امروز(پنج‌شنبه، 17 اسد) از سوی این تیم و در صفحه اجتماعی رسمی محمد حنیف اتمر منتشر شده، آمده است: “تیم صلح و اعتدال با وحدت نظر، همه رهبران تیم و با رعایت قانون اساسی و سایر اسناد تقنینی نافذ در کشور و با حفظ تمام حقوق و امتیازات قانونی خویش،‌ تصمیم گرفته است تا در روند کنونی انتخابات، کمپاین خود را متوقف ساخته و به تعلیق قرار دهد”.

در ادامه این خبرنامه آمده است: “رهبری تیم صلح و اعتدال با در نظر داشت وضع متغییر در کشور، نقش خود را متواتر تحت مطالعه قرار داده و در تطابق با شرایط و انکشافات سیاسی آینده، تصامیم لازم را اتخاذ خواهد نمود”.

atmar

این تیم انتخاباتی در مورد دلایل توقف فعالیت‌های خود ابتدا به عدم اطمینان پیرامون شفافیت انتخابات اشاره کرده و گفته است: “روند ملی انتخابات به دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌باکانه تیم حاکم خدشه دار شده و اعتبار خود را کاملاً از دست داده و در وضعیت امروز هیچ اطمینانی در مورد شفافیت انتخابات و تضمین فضای آزاد و عادلانه برای انتخابات وجود ندارد”.

تیم صلح و اعتدال دلیل دیگر را امنیت برگزاری انتخابات خوانده و تصریح نموده که با گذشت هر روز تهدیدات علیه روند انتخابات افزایش یافته و تداوم این وضعیت، نه تنها برای تیم‌های انتخاباتی و فعالیت‌های کمپاینی‌شان در سرتاسر کشور تهدید آمیز است، بلکه زندگی میلیون‌ها افغان را که باید در انتخابات اشتراک کنند، به خطر مواجه می‌سازد.

در بخش پایانی، تیم صلح و اعتدال تأکید کرده، در حالی که روند صلح به پیشرفت نایل گردیده، مبرهن است که افزایش ناامنی‌ها و بی‌ثباتی سیاسی مرتبط به پروسه انتخابات و همچنان تهدیدات بالقوه در مقابل انتخابات، به یقین روند صلح را متضرر خواهد ساخت.

این در حالی است که پیش از این گزارش‌های مختلفی از اختلاف نظر در میان تیم انتخاباتی صلح و اعتدال منتشر شده بود. این اختلاف‌ها بیشتر از سوی عطامحمد نور، به عنوان یکی از شرکای اصلی این تیم مطرح شده بود. بر اساس گزارش‌ها و بر بنیاد توافق‌های تشکیل این تیم انتخاباتی، قرار بوده آقای نور به عنوان نخست‌وزیر تیم انتخاباتی صلح و اعتدال معرفی شود، اما آقای اتمر از اعلام این تعهد در جریان کارزارهای انتخاباتی عقب‌نشینی کرده است.

علی‌رغم این‌که در روزهای گذشته برخی گزارش‌ها در مورد حل این اختلاف‌ها منتشر شده بود، اما گویا این اختلاف‌ها بسیار جدی‌تر و پیچیده‌تر بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان