هند: لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر یک مسأله داخلی است

توسطروایت زنده

مرداد ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت خارجه هند می‌گوید که لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر این کشور یک مسأله داخلی است و از پاکستان می‌خواهد در تصامیم اخیر خود بازنگری کند.

photo_2019-08-08_17-11-55

به دنبال تصمیم پاکستان برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با هند، اخراج سفیر دهلی نو از اسلام‌آباد و تعلیق روابط تجاری بین دو کشور، وزارت خارجه هند درباره این اقدامات پاکستان ابراز تأسف کرده است.

در یک بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: “دولت هند درباره اقدامات اعلام شده روز گذشته پاکستان ابراز تاسف می‌کند و از این کشور می‌خواهد که به منظور حفظ کانال‌های عادی ارتباطات دیپلماتیک، درباره این اقدامات بازبینی کند”.

این وزارت با اشاره به اقدام جنجالی دولت این کشور در لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و در رد مواضع پاکستان افزود: “تحولات اخیر در رابطه با بند ۳۷۰ (قانون اساسی هند) موضوعی کاملا داخلی است”.

این در حالی است که وزیر داخله هند روز دوشنبه در پارلمان این کشور، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند را اعلام کرد. طبق این تصمیم، قرار است جامو و کشمیر به دو منطقه به نام‌های جامو و کشمیر با پارلمان محلی و «لداک» بدون پارلمان محلی تقسیم شود.

گزارش محلی حاکی از برخی درگیری‌ها میان نظامیان پاکستانی و هندی در طول خطوط مرزی دو کشور در منطقه کشمیر در شب گذشته بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *