عفو بین‌الملل: تهدید انتخابات نشان‌دهنده بی‌توجهی هراس‌انگیز طالبان به زندگی انسان‌ها است

توسطروایت زنده

مرداد ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

به دنبال تهدید امروز طالبان علیه روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و کارزارهای انتخاباتی واکنش‌های شدید داخلی به آن، سازمان عفو بین‌الملل نیز این تهدید طالبان را نشان‌دهنده بی‌توجهی هراس‌انگیز این گروه به زندگی انسان‌ها خوانده است.

به گزارش بی.بی.سی، زمان سلطانی، پژوهشگر آسیای جنوبی در عفو بین‌الملل در واکنش به هشدار گروه طالبان گفته است: “مقام‌های افغانستان مسئولیت دارند تا از غیرنظامیان در طول روند کمپین‌های انتخاباتی محافظت کنند. مردم افغانستان باید از حقوق خود برای آزادی اجتماعات صلح آمیز، آزادی اجتماع و آزادی بیان برخوردار باشند و مورد احترام و حمایت قرار بگیرند.”

amnesty international

گروه طالبان صبح امروز سه‌شنبه(15 اسد) در اعلامیه‌ای هشدار داد، از آن‌جایی که روند انتخابات از سوی خارجی‌ها اکمال و نظارت می‌شود، اجازه نمی‌دهند این روند با موفقیت برگزار شود. این گروه تاکید کرده که کمپاین‌های انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری را نیز هدف قرار می‌دهد و برای جلوگیری از تلفات افراد ملکی، مردم در این روندها اشتراک نکنند.

ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به اعلامیه طالبان، خطاب به این گروه گفته که صلح‌خواهی را در عمل نشان دهد و از تهدید مردم افغانستان خودداری کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *