جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نتایج یک گزارش: 43 میلیون افغانی مصارف اقامت و 58 میلیون افغانی هزینه غذای شرکت‌کنندگان لویه جرگه مشورتی صلح

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که از مجموع 250 میلیون افغانی هزینه لویه جرگه مشورتی صلح، تنها مصارف اقامت شرکت‌کنندگان این جرگه، خارج از خیمه لویه جرگه، 43 میلیون افغانی بوده است.

photo_2019-08-05_16-59-39

این گزارش تحقیقی که امروز دوشنبه(14 اسد) از سوی کلید گروپ به نشر رسیده، نشان می‌دهد که برای جرگه چهار روزه مشورتی صلح، از دوازدهم حمل الی 15 ثور آمادگی گرفته شده و در این مدت، مصارف سه وعده غذای بیش از 210 هزار تن، به بیش از 58 میلون افغانی رسیده است.

بر بنیاد این تحقیق، تنها برای ادویه غذایی در این جرگه، نزدیک به 5.5 ملیون افغانی مصرف شده است. هم‌چنین برای فراهم‌آوری تسهیلات جرگه مشورتی صلح، 34 قرارداد به شکل چهارچوبی با 24 شرکت عقد شده است.

در این گزارش آمده است، در لویه جرگه مشورتی صلح نزدیک به 250 میلیون افغانی مصرف شده که به شمول مصارف غذای این جرگه، 9 میلیون افغانی دو قلم گوشت و ادویه غذا نزدیک به 5.5 ملیون افغانی، یز مصارف گاز آن 1.5 میلیون افغانی و 100 هزار قرص نان خشک به ارزش بیش از یک میلیون افغانی هزینه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که تنها 5 میلیون افغانی مواد شوینده در جرگه مشورتی صلح مصرف شده و مصارف ترانسپورت و سفر خرچ اعضای جرگه، نزدیک به 72 میلیون افغانی، معاش 172 تن از کارمندان موقت این جرگه نزدیک به 5 میلیون افغانی و مصارف متفرقه آن، نزدیک به 67 میلیون افغانی بوده است.

در این گزارش تحقیقی اضافه شده که برای  برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، 365 میلیون افغانی از کد احتیاط 91 حکومت اخذ شده و اسناد مصارف آن تا کنون به وزارت مالیه نرسیده است.

در گزارش کلید گروپ گفته شده که شورای عالی صلح نیز که به تعداد 77 الی 100 کارمند دارد، در 9 ماه نزدیک 3.5 میلیارد افغانی مصرف کرده است.

لویه جرگه مشورتی صلح برای تعیین چارچوب گفتگوهای صلح از سوی حکومت به تاریخ 9 ثور آغاز شد و بعد از 4 روز، به تاریخ 13 این ماه به پایان رسید. در این جرگه حدود 3 هزار و 200 تن شرکت کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان