تعدیل ۹ قرارداد استخراج سنگ مرمر با استانداردهای بین المللی

توسطروایت زنده

مرداد ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن می گوید که 9 قرارداد استخراج سنگ مرمر کشور با در نظر داشت استانداردهای بین المللی صورت تعدیل شده تا در آینده مشکلات حقوقی پیش نیاید.

photo_2019-08-05_15-42-25

خانم نهان امروز دوشنبه(14اسد) در نشست خبری در کابل گفت: “9 پروژه ای که امروز توافقنامه های تعدیل قرارداد آن امضا شد، شامل 147 پروژه ای است که شرکت های قرارداد کننده آن دو سال پیش خواهان ایجاد تعدیل در آن شده بودند”.

او افزود، تعدادی از این 147 پروژه کوچک و متوسط معدن کاری، با مشکلات جدی تخنیکی و حقوقی رو به رو بود که شرکت های قرارداد کننده نمی توانستند مطابق قرارداد اولیه کار نمایند.

سرپرست وزارت معادن همچنان خاطرنشان کرد که دلیل وجود مشکلات در پروژه های کوچک و متوسط در گذشته، نبود تجربه کافی این وزارت در امضای قراردادهای کوچک بوده و روند بررسی این 9 قرارداد از سوی کمیته مختلط وزارت های مالیه، اقتصاد، تجارت، عدلیه، اداره تدارکات ملی و وزارت معادن و پترولیم، چندین ماه زمان را در برگرفته است.

خانم نهان اضافه کرد که بر اساس امضای توافقنامه تعدیل 9 قرارداد معدن کاری با مقیاس کوچک معادن سنگ مرمر ولسوالی های چشت شریف و اوبه ولایت هرات، شرکت ها مکلف اند طی یک ماه پلان بهره برداری خود را به وزارت معادن بسپارند تا این وزارت پس از منظوری پلان بهره برداری، به شرکت ها اجازه استخراج دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *