رد گزارش سیگار از سوی وزارت دفاع؛ هیچ سرباز خیالی در ارتش افغانستان وجود ندارد

توسطروایت زنده

مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت دفاع ملی در واکنش به گزارش بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در مورد وجود سربازان خیالی در ارتش کشور، می‌گوید که سیگار در گزارش خود دچار مغالطه شده است.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع امروز شنبه(12 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت: “99.9 درصد از سربازان اردوی ملی بایومتریک شده‌اند و زمانی که منسوبین بایومتریک شده باشند، سوالی برای موجودیت سربازان خیالی در نیروهای ارتش باقی نمی‌ماند”.

photo_2019-08-03_16-07-46

او افزود، سیگار در تهیه این گزارش خود هیچ تماسی با وزارت دفاع ملی نگرفته و خواستار معلومات نشده و به احتمال قوی در این گزارش، سقف تشکیلاتی وزارت دفاع را که 234 هزار تن پیش‌بینی شده است، با سقف اکمال اردو که در حدود 200 هزار تن می‌باشند، مغالطه کرده باشد.

احمدزی تاکید کرد، نام و شهرت ۲۳ هزار تن از منسوبین اردوی کشور به دلیل ترخیص، تقاعد، انفصال، شهادت و معلولیت، از سیستم بیرون گردیده ودر لیستی جداگانه تنظیم شده است که به احتمال زیاد به این دلیل نیز سیگار دچار مغالطه شده باشد.

سخنگوی وزارت دفاع خاطرنشان کرد که در حال حاضر  166 هزار و 56 تن از منسوبین ارتش شامل سیستم  “apps” شده‌اند و معاشات‌شان با استفاده از همین سیستم، به گونه شفاف پرداخت می‌گردد.

به گفته وی، تا یک ماه دیگر نیز 18 هزار تن از منسوبین ارتش وارد این سیستم می‌شوند و قرار است 20 هزار کارمند غیرنظامی وزارت دفاع نیز در آینده نزدیک شامل این سیستم شوند.

به گفته احمدزی، 5 هزار تن از نیروهای پولیس نظم عامه و پولیس سرحدی که به تازگی به تشکیلات وزارت دفاع پیوسته‌اند نیز به دلیل تکمیل نبودن دفاتر ذاتی‌شان، به زودی شامل این برنامه خواهند شد.

این در حالی است که اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان “سیگار ” در گزارش تازه خود گفته است که در تعداد سربازان ارتش و پولیس افغانستان در دوسیه‌های ثبت شده، کاهش قابل توجهی به وجود آمده و احتمالا دارد این وضعیت نتیجه حذف سربازان “خیالی ” از دوسیه‌ها باشد.

در گزارش سیگار آمده است که لیست نیروهای مسلح افغانستان در مقایسه با ماه مارچ و می سال گذشته، نزدیک به 42000 تن کاهش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *