جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

استعدادهای درخشان در عرصه فوتبال؛ 6 نکته خواندنی در باره شگفتی آفرینی تیم زیر 16 سال افغانستان در تاجکستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تیم زیر شانزده سال افغانستان مقام چهارم رقابت های مرکزی آسیا را بدست آورده است. درخشش این تیم در بازی ها برای بسیاری ها شگفت انگیز بوده است.

جایگاه چهارم

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال افغانستان در آخرین دیدارش در رقابت های مرکز آسیا در مقابل تاجیکستان میزبان رقابت ها رفت و با دریافت یک گول شکست خورد.

افغانستان در رقابت های مرکزی آسیا با دو پیروزی، دو باخت و یک تساوی با گرفتن 7 امتیاز در جایگاه چهارم به کارش در این رقابت ها پایان داد.

شش تیم

در این رقابت ها شش تیم شرکت کرده بودند. تاجکستان با دریافت 15 امتیاز قهرمان رقابت های مرکز آسیا شد. ازبکستان در جایگاه دوم قرار گرفت و 10 امتیاز بدست آورد. این تیم نایب قهرمان بازی ها شد. ایران اما با 9 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. تیم های ترکمنستان و قرقیزستان نیز با 3 و 1 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

آقای گول

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام داشته که ذکریا حسینی آقای گول رقابت های مرکز آسیا شده است. آقای حسینى که در رقابت با ایران، تک گل بازى افغانستان را به ثمر رساند، در پنج بازى توانست سه گل را به نفع افغانستان به ثمر برساند.

ذکریا حسینی
ذکریا حسینی

پیروزی بر ایران

تیم ملی زیر 16 سال افغانستان در رقابت های قهرمانی مرکز آسیا توانست با نتیجه ی یک بر صفر در مقابل ایران پیروز  شود. این پیروزی باعث شگفتی کارشناسان فوتبال آسیا شد. فدراسیون فوتبال آسیا پیروزی افغانستان بر ایران را دور از انتظار خوانده بود.

واکنش ایرانی ها

اما واکنش طرف ایرانی به این پیروزی افغانستان جالب به نظر می رسد. حسین عبدی سرمربی ایران در این خصوص گفت”تیم های دیگر مقابل ما دفاعی بازی کردند. در بازی با افغانستان مالکیت بازی ۸۰ به ۲۰ به نفع ما بود. افغانستان در مجموع سه یا چهار توپ روی دروازه ما آورد که یکی از شوت های از راه دور آنها گل شد. در این مسابقه فرصت های زیادی از دست دادیم. به هر حال باعث شد تا نقاط ضعف و قوت ما مقابل تیم هایی که دفاعی بازی می کنند، بیشتر نمایان شود”

تفاضل گل

با این حال، در این میان نکته بسیار جالب این بازی در این است که افغانستان در جدول رده بندی با کسب هفت امتباز از سه بازی، با تفاضل گول بعد از تاجکستان در رده دوم قرار گرفته است.

با همه این نکته ها، جالب تر این جاست که فوتبال زیر 19 سال و تیم زیر 16 سال افغانستان شگفتی های جدید کشور در سطح آسیا می باشد. به این جهت، نیاز است تا به این دو تیم و استعدادهای آن با جدیت نگریسته شود و روی این تیم ها سرمایه گذاری مثبت و سازنده صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان