جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

معرفی پلان پنج ساله کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست، پلان پنج ساله کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا را معرفی کرد.

شاه زمان میوندی امروز پنج‌شنبه(10 اسد) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت، کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا و عوامل مخرب محیط زیست، جلوگیری از انتشار و ازدیاد عناصر تغییردهنده خواص فیزیکی و کیمیایی هوای آزاد، جلوگیری از اثرات سوء هوای آلوده به صحت انسان و سلامت محیط زیست و بهبود وضع محیط زیست، اهداف پلان پنج ساله کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا را تشکیل می‌دهد.

او افزود، برنامه پنج ساله کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا در سه بخش از جمله بهبود وضعیت شهری، انرژی برق و مواد سوخت و مسایل محیط زیستی را در بر می‌گیرد.

shah zaman paiwandi

میوندی تاکید کرد، بهبود وضعیت ساحات غیرپلانی در شهرها، بهبود وضعیت جاده‌ها در شهرها، محدود ساختن استفاده از زغال سنگ در سیستم تسخین، کنترول کیفیت مواد سوخت پترول، دیزل و گاز مایع در بنادر، تقویت و حمایت اداره ملی حفاظت محیط زیست و کاهش انتشار دود منابع‌آلوده کننده از موارد عمده این پلان است.

به گفته او، مطابق این پلان برای تمام ارگان‌ها و بخش خصوصی وظایفی در نظر گرفته شده تا تمامی وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی ذی‌دخل، پلان عملیاتی برای خود تهیه نموده و از تطبیق فعالیت‌های پلان شده خویش مطابق فیصله کمیسیون، جزییات ارایه کنند.

این پلان در حالی تهیه شده که شهروندان شهرهای بزرگ افغانستان به شمول کابل، پایتخت به شدت از آلودگی هوا رنج می‌برند. این آلودگی ناشی از عدم کنترول مواد نفتی در بنادر کشور و همچنان گشت و گذار موترهای فرسوده در داخل شهرهای بزرگ و هم‌چنین استفاده از چوب و ذغال سنگ برای گرمایش منازل عنوان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان