جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

کاهش 27 درصدی خشونت علیه غیرنظامیان در افغانستان/ یوناما: در شش ماه گذشته 1300 غیرنظامی کشته شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیأت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) می‌گوید: در شش ماه نخست سال 2019 میلادی، 1300 غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند که این آمار، 27 درصد کاهش را نسبت به شش ماه نخست سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

یوناما امروز سه‌شنبه(8اسد) با نشر یگ گزارش تازه گفته است، در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۳۰۰ غیرنظامی در جنگ افغانستان کشته و بیش از ۲۴۰۰ غیرنظامی دیگر، زخمی شده‌اند.

در این گزارش آمده است که تلفات غیرنظامیان نسبت به شش ماه نخست سال گذشته(2018)، ۲۷ درصد کاهش یافته، اما این میزان تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان همچنان بلند و نگران‌کننده است.

civilian 1

بر اساس گزارش یوناما، مسؤول ۵۲ درصد از تلفات غیرنظامیان عناصر ضد دولت افغانستان بوده که در این میان مسؤولیت ۳۸ درصد تلفات به عهده گروه طالبان، ۱۱ درصد گروه داعش و 3 درصد عناصر ناشناخته شده ضد دولت بوده است.

یوناما همچنان گفته است که ۴۳ درصد کاهش تلفات غیرنظامیان در حملات گروه‌های مسلح ضد دولتی رونما شده، اما تلفات غیرنظامیان در حملات نیروهای دولتی، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، در حملات نیروهای طرفدار دولت، 717 غیرنظامی کشته و 687 تن دیگر زخمی شده‌اند که در این میان در حملات هوایی نیروهای طرفدار دولت، 363 تن کشته و 156 تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما در این گزارش خود، 82 درصد از کل تلفات غیرنظامیان که از سوی نیروهای طرفدار دولت انجام شده را برخاسته از عملیات‌های هوایی نیروهای بین‌المللی می‌داند، ۱۳ درصد دیگر را به عملیات‌های هوایی نیروهای افغانستان و پنج درصد را نیز به عناصر نامشخص طرفدار دولت پیوند می‌دهد.

در این گزارش یوناما خاطرنشان شده که در شش ماه نخست سال روان میلادی، ۱۴۰ زن نیز کشته شده‌ و ۲۰۹ زن دیگر زخمی شده‌اند که این تلفات زنان، 24 درصد کاهش را نسبت به شش ماه نخست سال گذشته نشان می‌دهد.

یوناما اضافه کرده که در جریان این مدت، 337 کودک نیز کشته و 880 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان