ایجاد سکرتریت ویژه بررسی ادعاهای آزار و اذیت جنسی زنان در کمیسیون حقوق بشر

توسطروایت زنده

مرداد ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور غنی در فرمانی دستور داده سکرتریت ویژه برای بررسی ادعاهای اخیر در مورد آزار و اذیت زنان در ادارات دولتی در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ایجاد شود.

ARG

در این فرمان که امروز شنبه(5اسد) از سوی محمد اشرف غنی صادر شده، آمده است: “به منظور بررسی شفاف و عادلانه ادعاهای اخیر مبنی بر آزار و اذیت زنان در ادارات، سکرتریت ویژه بررسی موارد آزار و اذیت زنان در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ایجاد می‌گردد”.

بر اساس این فرمان، اهداف این سکرتریت ویژه بررسی ادعاهای آزار و اذیت زنان در ادارات، فراهم نمودن زمینه شنیدن شکایات آسیب‌دیدگان، مستندسازی ادعاها و شکایات رسیده به سکرتریت و حصول اطمینان از رسیدگی به موارد ادعاهای اخیر آزار و اذیت زنان در ادارات عنوان شده است. در این فرمان، این سکرتریت مکلف شده تا تمام ادعاهای مطرح شده را در مدت سه ماه به صورت همه‌جانبه بررسی کرده و در صورت تشخیص موارد جرمی، قضایا را جهت رسیدگی به دادستانی کل ارسال کند و نیز گزارش خود را از طریق رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر به مقام ریاست جمهوری ارائه نماید.

هم‌چنین بر اساس این فرمان، تمام ادارات دولتی مکلف شده‌اند برای پیش‌برد امور با این سکرتریت همکاری نمایند.

این سکرتریت در حالی ایجاد شده که در این اواخر گزارش‌های متعددی مبنی بر وجود فساد اخلاقی در حکومت وحدت ملی به سرخط خبرهای داخلی و خارجی تبدیل شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *