مبارزات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه آینده رسما آغاز می شود

توسطروایت زنده

مرداد ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می گوید، مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری یکشنبه آینده(۶ سرطان) به صورت رسمی آغاز می شود و میعاد آن، 60 روز کاری است.

اعضای کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی امروز پنجشنبه(3اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت، این کمیسیون آمادگی کامل دارد تا شکایات مربوط به تخطی ها و تخلف های دوره مبارزات انتخاباتی را ثبت و بررسی کند.

این کمیسیون از تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و هواداران آن ها خواست بر اساس قوانین نافذه کشور به کارزارهای انتخاباتی خود بپردازند.

Election commission

کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید کرد، راه اندازی مبارزات انتخاباتی قبل و یا بعد از وقت معین شده، تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

این کمیسیون خاطرنشان ساخت، بر اساس قانون انتخابات کاندیدان ریاست جمهوری و احزاب سیاسی مکلف به رعایت اصول رفتاری مبارزات انتخابی چون احترام به تمام قوانین و مقررات کشور، اصل صداقت، اصل حرمت شخصیت ها، آزادی های سیاسی در حدود قانون، دسترسی برابر به امکانات مالی و ملی و اصل بی طرفی اند.

کمسیون شکایات انتخاباتی اضافه کرد که کاندیدان و هواداران آنان از تخریب تبلیغات دیگران، مزاحمت و برهم زدن جلسات دیگران، تبلغات در مکان های نظامی، استفاده از کمک های خارجی برای کمپاین و سوءاستفاده مالی از منابع دولتی، بر اساس قانون انتخابات خودداری کنند.

به گفته این کمیسیون، تاکنون هیچ یک از کاندیدان علیه کاندید دیگر فرم شکایت کارزارهای انتخاباتی قبل از وقت را ثبت نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *