جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کمیسیون انتخابات: بیش از 400 هزار رأی‌‌دهنده غیرواقعی از دیتابیس حذف شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که پس از وارد ساختن نام‌ها و سایر معلومات ثبت‌شده رأی‌دهندگان در دیتابیس ملی انتخابات و آوردن اصلاحات در فهرست رأ‌ دهندگان سال گذشته، بیش از 400 هزار رأی‌دهنده که به صورت واضح غیرواقعی بود، از دیتابیس حذف شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته(29سرطان) در یک خبرنامه گفته است، در مجموع به تعداد 329 هزار و 312 تن در پروسه ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان ثبت‌نام کرده‌اند و در کنار آن، یک هزار و 791 جلد کتاب استفاده شده است.

این کمیسیون افزوده است که در پروسه ثبت‌نام عمومی رأی‌دهندگان در ولایت غزنی نیز در مجموع 244 هزار و 409 تن ثبت‌نام کرده‌‌اند.

IEC 1

در خبرنامه کمیسیون مستقل انتخابات آمده است، به شمول 9 میلیون و 104 هزار و 562 رأی‌دهنده از سال قبل، مجموع فهرست رأی‏دهندگان تاکنون قبل از تصفیه، 9 میلیون و 678 هزار و 283 تن در دیتابیس کمیسیون وارد شده است.

به گفته این کمیسیون، پس از وارد ساختن نام‌ها و سایر معلومات ثبت‌شده رأی‌دهندگان در دیتابیس ملی انتخابات و آوردن اصلاحات و تصحیحات لازم در فهرست رأی‌دهندگان سال گذشته، بیشتر از 400 هزار مورد که بدون اساس و به صورت واضح غیرواقعی بود، از دیتابیس حذف شده، اشتباهات املایی که قبلا وجود داشت نیز اصلاح شده، اما برخی مشکلات و چالش‏ها هنوز هم باقی است.

کمیسیون انتخابات چالش‌های موجود را دلایل امنیتی دانسته و خاطرنشان کرده است که مواد ثبت‌نام از شماری ولسوالی‌ها به مرکز انتقال نیافته است. هم‌چنین به گفته این کمیسیون، تاکنون فهرست رأی‏دهندگان سال گذشته با توجه به این‌که احتمالا اگر افراد با تذکره تزویری ثبت‌نام کرده باشند، تصحیح نشده که این روند جریان دارد. اداره احصائیه و معلومات وعده سپرده که کارش را به زودی در قسمت تصفیه تذکره‌ها نهایی می‌کند.

این نهاد انتخاباتی اضافه کرده است که در حدود 20 هزار تن به صورت انتقالی از یک مرکز رأی‌دهی به مرکز رأی‌دهی دیگر نیز ثبت‌نام نموده‌اند که این تعداد از مجموع ارقام ارایه شده، کاهش می‏یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از این اصلاحات در ثبت‌نام فهرست رأی‌دهندگان سخن می‌گوید که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در 6 میزان برگزار شود. قرار است از هفته آینده، رسما مبارزات انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان