جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

ریاست جمهوری: هنوز هم پناهگاه‌های اصلی مخالفین مسلح دولت در خاک پاکستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، حمله اخیری که در قندهار صورت گرفت و اسراری که وجود دارد، نشان می‌دهد هنوز هم پناهگاه‌های اصلی مخالفین مسلح دولت در خاک پاکستان است.

صدیق صدیقی امروز شنبه(29سرطان) در یک نشست خبری در کابل در مورد سفر نخست‌وزیر پاکستان به امریکا گفت: “امیدوار هستیم که فشارهای امریکا بالای پاکستان به خاطر تغییر پالیسی‌شان در برابر افغانستان نتیجه‌بخش باشد”.

صدیقی افزود: “به باور ما نخست‌وزیر پاکستان، افغانستان امن را به نفع پاکستان می‌بیند، اما در اقدامات عملی شاهد کدام موارد خاص از سوی این کشور نبوده‌ایم”.

سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: “از تلاش‌هایی که در حال حاضر از طرف امریکا و پاکستان صورت می‌گیرد برای اینکه سیاست پاکستان در مقابل افغانستان تغییر کند، محتاطانه خوش‌بین هستیم، اما نیاز این است که ما در عمل اقدامات پاکستانی‌ها را ببینیم”.

Sadiq Sedighi ARG

به گفته او، اقدامات پاکستان می‌تواند شامل بسته شدن مراکز طالبان در آن سوی خط دیورند و موارد زیاد دیگری که به امنیت افغانستان کمک کند، باشد.

صدیقی در مورد افزایش تلفات غیرنظامیان تصریح کرد: “ادامه خشونت و حمله‌های طالبان، با وجودی که رهبران‌شان در قطر روی کاهش خشونت‌ها هم صحبت کردند، باعث شده تلفات غیرنظامیان بیشتر شود”.

او تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای امنیتی را در نتیجه یک اشتباه و سهوا خوانده، گفت که طالبان قصدا بر غیرنظامیان آسیب می‌رساند که نمونه‌اش حمله دانشگاه کابل است.

سخنگوی ریاست جمهوری در حالی از وجود قرارگاه شورشیان طالب در آن سوی خط دیورند سخن می‌گوید که امروز داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز در دیدار با فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا، خواهان توجه بیشتر متحدان بین‌المللی افغانستان به پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان در جنگ افغانستان شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان