جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت ۱۷ مورد خشونت علیه کلینیک‌ها و مکاتب تحت حمایت کمیته سویدن در افغانستان در سال 2019

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیته سویدن برای افغانستان می‌گوید که در جریان سال ۲۰۱۹، ۱۷ مورد خشونت را علیه کلینیک‌ها و مکاتب تحت حمایت در کشور به ثبت رسانده که اکثر آن در جریان حملات گروه‌های مخالف مسلح دولت، حملات نیروهای امنیتی افغانستان و یا هم تبادل آتش میان این دو گروه صورت گرفته است.

 کمیته سویدن امروز پنج‌شنبه(27سرطان) در یک نشست خبری در کابل، تمام طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست که به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند و روند نقض این قوانین را هرچه فوری متوقف کنند.

این کمیته از ادامه خشونت‌ها در برابر غیرنظامیان به خصوص تسهیلات و کارمندان صحی این نهاد ابراز نگرانی کرده، افزود، در حمله اخیر بر یکی از مراکز صحی این نهاد از سوی نیروهای دولتی در ولایت میدان وردک، چهار تن کشته و یک تن دیگر ناپدید شده است.

به گفته کمیته سویدن برای افغانستان، در میان کشته‌شدگان این رویداد، دو تن را کارمندان این نهاد و دو تن دیگر را مراجعین کلینیک تشکیل می‌دهد.

17 cases of violence against clinics

احمد خالد فهیم، رییس برنامه‌های کمیته سویدن برای افغانستان در این کنفرانس ضمن تقبیح این حمله، خواهان تحقیق این رویداد توسط حکومت شد و خاطرنشان کرد که حکومت باید نتیجه تحقیقاتش را با مردم شریک ساخته و متخلفین را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

به گفته مسوولان کمیته سویدن برای افغانستان، گروه‌های مخالف مسلح دولت در واکنش به این حمله، ۴۲ کلینیک از میان ۷۷ کلینیک کمیته سویدن را در شش ولسوالی تحت قلمرو خویش در ولایت میدان وردک بسته‌اند. طالبان دلیل این کار را اشتراک نیروهای آمریکایی در این عملیات و عدم واکنش کمیته سویدن در این راستا خوانده است.

فهیم از گروه‌های مخالف دولت ‌خواست که به کلینیک‌های مسدود شده این نهاد اجازه فعالیت دهند.

این در حالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که “طالبان با کارهای روزمره مراکز بهداشتی کمیته سویدن برای افغانستان در ولایت میدان وردک مشکلی ندارد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان