جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جان بس: زمینه مداخله مقام‌های حکومتی و استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری باید محدود شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر امریکا در کابل می‌گوید، تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حفظ احترام به قوانین از امکانات دولتی برای کمپین‌های انتخاباتی استفاده نکنند. به گفته جان بس، باید زمینه مداخله مقام‌های حکومتی و استفاده از امکانات دولتی به نفع کارزارهای انتخاباتی محدود شود.

سفیر امریکا در کابل که امروز چهارشنبه(26 سرطان) در صحبت با رسانه‌ها گفته است که او از نهایی شدن بودجه انتخابات از سوی وزارت مالیه و کمیسیون مستقل انتخابات استقبال می‌کند. به گفته وی، این امر ایالات متحده امریکا را قادر می‌سازد که ۲۹ میلیون دالر را برای موفقیت روند انتخابات ریاست جمهوری فراهم کند.

جان بس فراهم‌سازی بودجه انتخابات ریاست جمهوری را یک گام مهم دانسته و افزوده است که گام‌های دیگری نیز وجود دارد که باید از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و وزارت‌های مرتبط برداشته شود تا اطمینان حاصل شود که انتخابات در زمان مشخص و بر اساس جدول زمانی از پیش اعلام شده، برگزار می‌شود.

bass

وی خاطرنشان کرده که انتظار دارد فهرست رأی‌دهند‌گان اصلاح و اعلام شود و در مجموع دستگاه‌های بایومتریک و کارهای مورد نیاز برای استفاده‌ از آن فراهم گردد، زیرا این موارد برای برگزاری انتخابات شفاف و معتبر مهم است.

این اظهارات سفیر امریکا در کابل در حالی مطرح می‌شود که شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدان حکومتی را به سوءاستفاده از امکانات دولتی برای کمپاین‌های انتخاباتی متهم می‌کنند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در  6 میزان برگزار شود و کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری این انتخابات ۱۱.۳ میلیارد افغانی از وزارت مالیه مطالبه کرده که از این میان ۶.۹ میلیارد آن را این وزارت پرداخت می‌کند و ۴.۴ میلیارد دیگر از سوی جامعه جهانی پرداخت می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان