کمیته سویدن: ۴۲ مرکز و شفاخانه‌ این نهاد در میدان وردک به دلیل تهدید طالبان مسدود شده است

توسطروایت زنده

تیر ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرده است که ۴۲ مرکز و شفاخانه‌ی این نهاد در شش ولسوالی ولایت میدان وردک به دلیل تهدید طالبان مسدود شده است.

کمیته سویدن برای افغانستان امروز چهارشنبه (26سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است، از ۷۷ مرکز صحی و شفاخانه‌ی فعال در ولایت میدان‌وردک که از سوی این نهاد مدیریت می‌شود، ۴۲ مرکز و شفاخانه‌ی آن در شش ولسوالی به دلیل تهدید طالبان مسدود شده است.

با مسدود شدن این مراکز صحی، روزانه پنج هزار و ۷۰۰ مریض با مشکلات مواجه خواهند شد.

سونی مانسون، مسئول این نهاد در افغانستان گفته است: “مجبور کردن کمیته‌ی سویدن برای افغانستان برای بستن مراکز صحی که مردم را از دریافت خدمات صحی محروم می‌کند، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است”.

Sweden

او خواستار بازگشایی فوری این مراکز صحی شده است.

مانسون همچنان از طرف‌های درگیر جنگ خواسته تا از اقداماتی که به‌گونه‌ی عمدی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد، خودداری کنند .

او از تماس مستیقم کمیته سویدن برای افغانستان با طرف‌های درگیر جنگ خبر داده و خاطرنشان کرده که این کمیته تلاش دارد تا مراکز صحی مسدود شده در میدان ‌وردک را بازگشایی کند.

مانسون از گروه طالبان خواسته که با بازگشایی فوری مراکز صحی در میدان ‌وردک موافقت کند.

این در حالی است که در یک حمله هوایی نیروهای امنیتی در ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان وردک که در آن چهارغیرنظامی کشته شدند، یک مرکز صحی وابسته به کمیته سویدن نیز منهدم شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *