جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: تکرار انتخابات سال 2014 ریاست جمهوری یک فاجعه است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی حکومت می‌گوید که تکرار انتخابات سال 2014 ریاست جمهوری یک فاجعه است و مردم افغانستان توان جبران آن را نخواهند داشت.

داکتر عبدالله عبدالله امروز دوشنبه(24سرطان) در کنفرانس آگاهی‌دهی زنان برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری در کابل گفت: “این‌بار با تجربه‌های گذشته باید انتخابات افغانستان یک قدم به جلو و آینده بهتر باشد و برگزاری انتخابات در تعیین سرنوشت مردم یک نقطه عطف است. لازمه این برگزاری، انتخابات شفاف و عادلانه است”.

وی با اشاره به طالبان  خاطرنشان کرد: “مجموعه‌هایی هستند که اصلا به انتخابات باور ندارد، فکر می‌کنند از راه جنگ، خشونت و اعمال تروریستی تعیین سرنوشت صورت گیرد، و طرف دیگر که اکثریت مردم افغانستان را تشکیل می‌دهد، باورمند به این است که تعین سرنوشت و انتخاب نمایندگان مردم از طریق انتخابات صورت می‌گیرد؛ نباید مأیوس شوند و به این نتیجه برسند که هر باری به انتخابات می‌رویم، مسایل گذشته است”.

عبدالله تاکید کرد که مسأله سلامت افغانستان به برگزاری خوب انتخابات تعلق دارد و این نقطه بسیار واضح و روشن است که راهی دیگری برای تعیین سرنوشت موجود نیست.

abdullah

به گفته وی، ادارات افغانستان از جمله نهادهای دفاعی و امنیتی نباید هیچ نوع مداخله به نفع یک نامزد و علیه نامزد دیگر داشته باشند.

 رییس اجرایی حکومت با اشاره به تعویق انتخابات شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی گفت: “ما آرزوی برگزاری انتخابات شورای ولایتی، شورای ولسوالی و انتخابات پارلمانی و لایت غزنی را در 6 میزان داشتیم، اما بعد از مشوره‌ها و بررسی کمیسیون مستقل انتخابات، به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی افغانستان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری محدود است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان