جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

خلیل‌زاد: امریکا تصمیم ندارد از افغانستان فرار کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که امریکا تصمیم ندارد با این کشور قطع رابطه کرده و فرار کند؛ بلکه می‌خواهند یک میراث خوب در افغانستان برجای بگذارد.

زلمی خلیلزاد که در یک سخنرانی ویدیویی از قطر با مخاطبانش در دانشگاه جورج تاون واشنگتن سخن گفته، خاطرنشان کرده است: “ما می خواهیم یک میراث خوب در این‌جا(افغانستان) به جا بگذاریم. ما در پی بریدن و فرار کردن نیستیم. ما در تلاش توافق خروج نیستیم. ما می خواهیم یک توافقنامه صلح داشته باشیم. و همچنان ما می‌خواهیم روابط و شراکت درازمدت با افغانستان داشته باشیم.”

khkalilzad

به گزارش تلویزیون یک، آلیس ویلز، سرپرست معاونت وزارت خارجه امریکا برای آسیای جنوبی و مرکزی نیز در این نشست گفته است که اگر حقوق زنان افغانستان در نتیجه مذاکرات صلح محدود و رد شود و این بخش جامعه به چشم طبقه دوم دیده شوند، دولت افغانستان نباید انتظار کمک جامعه جهانی را داشته باشد.

در این نشست غزال حارث، معاون پروفیسور بخش قانون در دانشگاه امریکایی افغانستان نیز در یک تماس ویدئویی از کابل گفت، طالبان باید تضمین بدهند که حقوق زنان و اقلیت‌ها که در قانون اساسی کشور تامین شده است، حفظ می‌شود.

اما اصیلا وردک، یکی از شرکت‌کنندگان نشست اخیر بین‌الافغانی در قطر تأکید کرده که ظاهرا طالبان تغییر کرده و دیدگاه‌شان در مورد زنان مدرن شده است، اما افزوده که با این هم، خطوط اساسی طالبان تا هنوز تغییر نکرده و باید یک اطمینان جدی میان دو طرف به وجود بیاید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان