جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت مالیه آماده است بیش از 5 میلیارد افغانی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مالیه اعلام کرده که آماده است برای پرداخت هزینه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، 5 میلیارد افغانی پرداخت کند.

این وزارت امروز پنج‌شنبه(20سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی، مبلغ 6 میلیارد و 964 میلیون و 516 هزار و 183 افغانی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تقاضا کرده بودند.

MOF

در خبرنامه وزارت مالیه آمده است، این وزارت جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ با اجرای 5 میلیارد و 945 میلیون و 52 هزار و 25 افغانی بودجه به کمیسیون مستقل انتخابات، که شامل ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان و بودجه عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و دور دوم می‌باشد، موافقت نموده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که همچنان برای پرداخت باقی مانده مبلغ 138 میلیون و 404 هزار و 238 افغانی به منظور تلاشی‌کنندگان اناث و مبلغ 881 میلیون و 59 هزار و 920 افغانی دیگر به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی، موافقه نموده است.

وزارت مالیه تاکید کرده که کمیسیون‌های انتخاباتی می‌توانند برای مطالبه این بودجه اقدام نمایند و این وزارت در قسمت پرداخت آن اقدام خواهد کرد.

وزارت مالیه همچنان تصریح کرده است که مبلغ ۵۹ میلیون دالر امریکایی نیز توسط همکاران بین‌المللی از طریق برنامه انکشاف بین‌المللی سازمان ملل متحد به روند انتخابات کمک می‌شود که روند آن به زودی تکمیل خواهد گردید و این وزارت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، با هیچ‌گونه مشکل بودجه‌ای روبرو نیست.

این در حالی است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان سال جاری برگزار شود.

این اقدام وزارت مالیه در حالی صورت می گیرد که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات از حکومت و جامعه جهانی خواسته بود تا در تصویب بودجه این نهاد اقدام کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان