نورستانی: با کارمندان متقلب کمیسیون انتخابات در جریان انتخابات پارلمانی برخورد قانونی می‌شود

توسطروایت زنده

تیر ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، این کمیسیون فیصله کرده تا کارمندان دایمی و موقت به ‌شمول مدیران این کمیسیون که در جریان انتخابات پارلمانی سال گذشته‌ تخلف کرده‌اند، شناسایی و با آنان به رویت اسناد و مدارک معتبر، برخورد قانونی صورت گیرد.

خانم حوا علم نورستانی امروز چهارشنبه(19سرطان) در نشست خبری در کابل گفت، این فیصله کمیسیون انتخابات به منظور رعایت اصل مکافات و مجازات و جهت تأمین شفافیت انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو صورت گرفته است.

نورستانی افزود، این فیصله شامل کسانی می‌شود که در جریان انتخابات پارلمانی از امکانات و صلاحیت‌های وظیفه‌ای خود در جریان اجرای وظیفه به نفع و یا ضرر کدام نامزد انتخاباتی سوءاستفاده کرده باشد.

IEC

به گفته خانم نورستانی، “مسوولینی که مواد انتخاباتی را درست جمع‌آوری نکرده، یا سبب مفقود شدن کتاب‌های استفاده نشده در انتخابات شدند، همچنان کارمندانی که دستگاه بایومتریک و وسایل آن‌را مفقود نموده و نیز مسوولین محلات، مراکز رأی‌دهی، آمر ولسوالی و رییس دفاتر ولایتی این کمیسیون که انتخابات در ساحه کاری‌شان برگزار نشده، اما صندوق‌های‌شان با آرا به مرکز ارسال شده شامل متخلفین می‌باشند”.

ریسس کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد، کارمندانی که شامل این تخلفات نمی‌باشند، معاشات‌شان هرچه فوری پرداخت می‌شود.

او در این کنفرانس از حکومت و کشورهای کمک‌کننده خواست هرچه فوری بودجه این کمیسیون را تصویب کنند تا کمیسیون اطمینان پیدا کند تعهد آن‌ها عملی می‌شود.

این در حالی است که انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ و و۲۹ میزان سال گذشته‌ در ۳۲ ولایت و یک هفته بعد در ولایت قندهار برگزار شد و با تقلبات گسترده به خصوص در حوزه کابل همراه بود. سرنوشت برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی تا هنوز مشخص نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *