جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

3 نکته در باره مراسم حج سال جاری؛ چهارشنبه اولین مجموعه حجاج افغان اعزام می شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اعزام اولین مجموعه زایرین افغان برای ادای مراسم حج به مکه مکرمه قرار است فردا چهارشنبه آغاز شود. انتقال این حجاج افغان توسط دو شرکت های هوایی آریانا و کام ایر صورت می‌گیرد.

همه ساله از افغانستان تعداد زیادی در مراسم حج به شهر مکه مکرمه می‌روند و امسال هم مطابق به سال های گذشته قرار است 30 هزار نفر از افغانستان برای مراسم حج اعزام شوند.

80 نفر مفتی

قرار است این هفته تعداد و لیست زایرین که در اولین پروازها به حج می‌روند از سوی وزارت حج و اوقاف به نشر برسد.

از مجموع شهروندان افغان که برای ادای مراسم حج سفر می کنند، 6 هزار نفر از سوی ادارات دولتی و وکلای پارلمان معرفی شده اند. 680 نفر ناظم وجود دارد که هر ناظم مسوولیت 45 حاجی را خواهد داشت. 50 نفر مساعدین که برای حاجیان کمک می کنند نیز در بین زایرین به شهر مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

 60 تن از داکتران در جمع 30 هزار زائر می باشند که در بخش خدمات صحی برای حاجیان فعالیت می‌کنند. امسال برای اولین بار 80 نفر به عنوان مفتی به حج می روند و در هر پرواز حضور خواهند داشت که این افراد در عربستان برای حاجیان مراسم حج را آموزش می‌دهند و نیز در بخش مناسک مفتی ها و ناظمین برای حاجیان راهنمایی می کنند که چگونه مراسم را انجام دهند و مکان هایی که در آنجا مراسم انجام می دهند را تشریح می کنند.

اعزام اولین مجموعه زایرین افغان برای ادای مراسم حج به مکه مکرمه قرار است فردا چهارشنبه آغاز شود
اعزام اولین مجموعه زایرین افغان برای ادای مراسم حج به مکه مکرمه قرار است فردا چهارشنبه آغاز شود

خدمات وزارت حج و اوقاف

وزارت حج و اوقاف برای زائرین به شهر مکه مکرمه در داخل افغانستان و خارج از آن خدمات رسانی خواهد کرد. خدمات داخلی وزارت حج شامل برپایی کمپ های حاجیان در 5 نقطه افغانستان می باشد. این نقاط شامل شهر مزارشریف، هرات، قندهار، جلال آباد و کابل می باشد. حاجیان افغان در این کمپ ها تجمع می کنند.

خدمات داخل این کمپ ها شامل غذا، محل بودوباش و خدمات بهداشتی، مکان عبادت و وسایل حمل و نقل می باشد. در همین حال حجاج افغان واکسن می شوند و مناسک حج را نیز می آموزند.

خدمات خارجی این وزارت در عربستان سعودی شروع می شود. این خدمات شامل حمل و نقل، مسکن، غذا، و خدمات صحی می شود.

پروازها

قرار است زائرین افغان در 98 الی 100 پرواز به شهر مکه مکرمه اعزام شوند. انتظار می رود که حاجیان افغان برای مدت یک ماه الی 45 روز در عربستان سعودی اقامت داشته باشند.

ناصرالدین دریز، رییس نشرات وزارت حج و اوقاف در مورد تعیین مصارف زایرین در گفتگوی با خبرنامه گفت: “برای تعیین هزینه زایرین یک هیات از ریاست جمهوری، وزارت حج و اوقاف و ادارات امنیتی تشکیل می‌شود و این هیات در بخش های تغذیه، مسکن، ترانسپورت و بخش های صحی تحقیق می‌کنند که چقدر هزینه دارد و بعد از معلوم شدن این مقدار پول از زایرین اخذ می‌شود و در مقابل برای آنان خدمات در داخل و خارج از افغانستان داده می‌شود.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان