جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

گشایش دو مسیر جدید پروازهای عبوری برای کاهش وابستگی افغانستان به فضای پاکستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اداره هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرده که به منظور کاهش وابستگی به حریم هوایی پاکستان، دو مسیر جدید پروازهای عبوری گشایش یافته است.

اداره هوانوردی ملکی امروز دوشنبه(17سرطان) در یک خبرنامه گفته است، با توجه به مشکلات مسدود شدن فضای پاکستان به روی هواپیماهای افغانستان که منجر به کاهش تعداد پروازهای عبوری گردیده، این اداره چندین مسیر جدید را برای کاهش وابستگی به فضای پاکستان و به منظور ایجاد مسیرهای بدیل برای پروازهای عبوری، دیزاین نموده و فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده است.

این اداره افزوده است، به تعقیب توافق‌های صورت گرفته با تاجیکستان برای ایجاد مسیرهای عبوری از فضای افغانستان به تاجیکستان و بعد به چین و آسیای شرقی، مسیر جدیدی دیزاین گردیده و بعد از مکاتبات با دولت‌های همسایه، مسیر جدید غرب به شرق امروز با صدور نوتم(یادداشت رسمی اداره) گشایش یافته است.

photo_2019-07-08_16-44-47

 به گفته اداره هوانوردی ملکی، با وصول تاییدیه سازمان ایکاو و وارد شدن مسیر جدید در سیستم ناویگیشن منطقه، این اداره امروز این مسیر را باز نموده است.

اداره هوانوردی ملکی خاطرنشان کرده است که گشایش این دو مسیر هوایی، فاصله پروازها میان شرق و غرب آسیا را کوتاه می‌سازد و انتظار می‌رود شرکت‌های هوایی فلای دوبی، قطر ایرویز و سایر ایرلاین‌ها از این مسیر استفاده نمایند.

این اقدام اداره هوانوردی ملکی افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که به تاریخ 7 حوت سال گذشته، در پی تنش‌ها میان هند و پاکستان، حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان مسدود شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان