طراح حمله تروریستی ناحیه شانزدهم کابل در میدان وردک کشته شد

توسطروایت زنده

تیر ۱۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام‌های امنیتی از کشته شدن طراح حمله تروریستی و پیچیده روز دوشنبه(10 سرطان) بر نهادهای زیرمجموعه وزارت دفاع در ناحیه شانزدهم شهر کابل خبر داده‌اند.

محمد ویس صمیمی، فرمانده پولیس ولایت میدان وردک امروز چهارشنبه(12سرطان) در یک نشست خبری در این ولایت گفت، در نتیجه یک شب گذشته نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های جلریز و نرخ این ولایت، شمار زیادی از شورشیان طالب کشته و زخمی شده‌اند.

صمیمی افزود، در میان کشته‌شدگان قاری سید آقا، یک فرمانده مشهور شبکه حقانی و طراح حمله تروریستی ناحیه شانزدهم کابل نیز شامل است.

photo_2019-07-03_17-01-28

فرمانده پولیس ولایت میدان وردک خاطرنشان کرد، نیروهای هوایی و زمینی در این ولایت از هماهنگی خوبی برخوردار اند و در عملیات شب گشته این نیروها در نقاط مختلف این ولایت، 32 شورشی طالب به شمول فرماندهان این گروه کشته و 35 دیگر آنان زخمی شده‌اند.

وی افزود، از آغاز سال 1398 تاکنون 310 شورشی طالب کشته در ولایت میدان وردک کشته، 171 تن زخمی و هم‌چنان 26 تن دیگر بازداشت شده‌اند.

در حمله پیچیده انتحاری و مسلحانه روز دوشنبه(10 سرطان) مهاجمین مسلح بر زیرمجموعه وزارت دفاع در ناحیه شانزدهم کابل، بیش از 100 غیرنظامی به شمول 50 دانش‌آموز زخمی شدند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *