رییس اجرایی: اگر مشکلات قبلی در انتخابات پیش‌رو تکرار شود، کشور به بحران خواهد رفت

توسطروایت زنده

تیر ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید، اگر مشکلات قبلی در انتخابات پیش‌رو تکرار شود، کشور به بحران خواهد رفت.

photo_2019-06-24_16-08-50

عبدالله عبدالله این مطلب را صبح امروز سه‌شنبه(4 سرطان) در دیدار از روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهند‌گان در لیسه نادریه کابل بیان داشت.

وی از مردم خواست در سه روز باقی‌مانده ثبت‌نام تقویتی، به مراکز مربوط رفته، مطمین شوند که نام‌شان در جدول‌ها وجود دارد، زیرا جدول نام‌های رأی‌دهند‌گان نقطه اصلی در روز رأی‌دهی است.

عبدالله خاطرنشان ساخت، باید کمیسیون‌ها چگونگی ترتیب‌ نام‌ها را مطابق به حرف‌های الفبا یا روشی دیگری ترتیب کنند تا در روز انتخابات، رأی‌دهندگان با مشکل مواجه نشوند.

او همچنان به کمیسیون انتخابات پیشنهاد داد تا جدول‌های ثبت‌شده مراکز، چاپ و در هر مرکز نصب شود و نیز به گونه آنلاین در اختیار شهروندان کشور قرار گیرد.

رییس اجرایی حکومت با انتقاد از روند آگهی‌دهی کمیسیون مستقل انتخابات در ارتباط به ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان افزود، مردم هنوز آگاهی پیدا نکرده‌اند که بدانند و در صورت اشتباه بودن نام یا ثبت نشدن نام‌شان، به مراکز رأی‌دهی بروند و نام‌های‌شان را ثبت و یا اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: “هیچ گونه مداخله از هیچ فردی متعلق به ریاست اجراییه در امور انتخابات صورت نگرفته است، اما شکایت‌هایی از مداخلات دیگران وجود دارد. کمیسیون‌های انتخابات مسؤولیت بزرگی را به دوش دارند و باید مستقلانه عمل کنند تا مشکلات قبلی تکرار نشود، زیرا کشور به بحران خواهد رفت.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *