جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت زراعت: امسال حاصلات گندم در کشور 42 درصد افزایش خواهد یافت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری اعلام کرده که بر اساس سروی اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات وزارت زراعت، حاصلات امسال مزارع گندم کشور نسبت به سال گذشته، بیش‌ از ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت.

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت امروز دوشنبه(3سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت، بر اساس پیش‌بینی‌ها و سروی اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات و وزارت زراعت که به همکاری موسسات FAO و WFP تهیه شده، این مقدار افزایش حاصلات گندم جلو واردات گندم به ارزش ۴۰۰ میلیون دالر را می‌گیرد و این میزان ارزش مثبت به بیلانس تجاری کشور افزوده می‌شود.

Ministry of Agriculture

وی اضافه کرد، عوامل افزایش تولید گندم در سال جاری در کشور بارش باران‌های کافی، توزیع به موقع کود و تخم‌های اصلاح‌شده، آبیاری هزاران هکتار زمین جدید، افزایش ساحه‌ی کشت، ترویج، توزیع دستگاه‌های لیزرلیول و در اختیار قراردادن تراکتورهای رایگان برای کشت للمی و آموزش‌دهی دهقانان از سوی وزارت زراعت می‌باشد.

رستمی تأکید کرد، در سال گذشته بر اساس هدایت وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، این وزارت در کنار ساخت ۲۳۵ شبکه‌ی آبیاری و گسترش‌ هزاران هکتاری زمین‌های تحت آبیاری و زراعت، ۲۰ هزار تن کود یوریا و ۱۰ هزار تن تخم‌های اصلاح‌شده را برای اولین بار در موقع لازم میان دهقانان توزیع کرد.

وی خاطرنشان نمود بر اساس سروی وزارت زراعت و اداره ملی احصاییه‌ و معلومات، “طی سال جاری ساحه‌ی زراعتی آبی و للمی و ساحه‌ی تحت کشت گندم افزایش یافته و نیز تولیدات مجموعی گندمِ کشور بیش‌تر از ۵.۱ میلیون تن تخمین شده است که ۱.۵۲ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در تناسب با ۱۳سال گذشته، بیش‌ترین مقدار تولید گندم در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود”.

به گفته سخنگوی وزارت زراعت، نیازمندی افغانستان برای گندم در سال جاری حدودا شش میلیون متریک تن است و به اساس آمارها، کمبود گندم در سال روان، در حدود ۹۰۰هزار تن خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان