سنجر گونیش؛ دانشجوی افغان رشته طب چگونه به یکی از ستاره های سریال ترکی قیام تبدیل شد؟

توسطفروزان نظری

خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

با وجود جنگ و ناآرامی ها در داخل افغانستان، بسیاری از جوانان افغان به نام این کشور در داخل و خارج می درخشند. مرد آهنین افغانستان که اکنون به یکی از ستاره های سینمای هند تبدیل شده نیز از پرورش یافتگان نسل پس از سقوط طالبان در دو دهه گذشته می باشد. سنجر گونش نیز نمونه ای دیگر از جوانان افغان است که توانسته راه به مسیری باز کند که برای بسیاری ها ناممکن به نظر می رسد. او به تازگی وارد سینمای ترکیه شده است. او در یکی از سریال های ترکی به نام “قیام” که طرفداران زیادی در افغانستان دارد، نقش بازی می‌کند.

سلطان سنجر گونش

سلطان سنجر گونش دانشجوی سال چهارم طب در شهر مزارشریف بود، که تصمیم گرفت افغانستان را برای ادامه تحصیلاتش در ترکیه ترک کند. او می خواست در این کشور در رشته طب درس بخواند. اما مسیر زندگی‌اش با یک اتفاق نچندان خوشایند تغییر کرد و زندگی‌اش رنگ دیگری را به خود گرفت. سرنوشت راه سنجر را تغییر داد و از طبابت وارد دنیای سینما شد.

سنجر گونش فرزند جنرال محمد کمال گونیش در سال 1996در جوزجان به دنیا آمده است. او از اندخوی ولایت فاریاب و از قوم ترکمن است. پدرش تورن جنرال و مادرش خانم خانه می باشد. اکنون خانواده اش در جوزجان زندگی می‌کنند.

آقای گونیش مکتب را در ولایت جوزجان به پایان رسانیده و هشت سال در ترکمنستان زندگی کرده است.

سنجر گونش فرزند جنرال محمد کمال گونیش در سال 1996در جوزجان به دنیا آمده است
سنجر گونش فرزند جنرال محمد کمال گونیش در سال 1996در جوزجان به دنیا آمده است

پس از آن که او وارد ترکیه می شود، نمی تواند به خاطر مشکلاتی وارد دانشگاه در این کشور شود و در این زمان حساس تمام مدارک اقامت به شمول پاسپورت اش دزدیده می شود. او اسناد تخصیلی خود را نیز در این جریان از دست می دهد. این موضوع باعث می شود تا او به عنوان خدمه در یکی از رستوران ها کار کند.

آغاز تغییر بزرگ

کار در رستورانت راه را برای سنجر در سینمای ترکیه باز می‌کند. در یکی از روزهایی که آقای گونش در این رستورانت مصروف کار می‌باشد با یکی از هنرپیشه های سریال قیام به نام “گونکوت” روبرو می‌شود. آقای سنجر با او از افغانستان و علاقه شهروند افغان به سریال های ترکی به خصوص قیام می‌گوید.

آقای گونش از کودکی به بازیگری علاقه ای زیادی  داشته و به این جهت از این بازیگر سرشناس ترکی می خواهد که به او کمک کند تا در این سریال نقش بازی نماید. اکنون سنجر نقش بزرگن را در سریال قیام بازی می‌کند.

7 بازی سینمایی

سنجر گونش بعد از گرفتن اقامت این کشور، در مدت یک و نیم سال در 7 فیلم و سریال بازی کرده است.

او به زبان های قرغیزی، ازبکی و ترکمنی تسلط دارد و همزمان با بازی در سریال قیام، ترجمان بازیگران مغول نیز می باشد.

آقای گونش در ابتدا در این سریال یکی از طرفداران طغرل بود اما بعد ها به دلیل شباهت چهره و دانستن زبان، از او خواستند که با مغول ها در این سریال ظاهر شود. او اکنون در سریال قیام یکی از مخالفین طغرل است.

او در کنار بازی در سینمای ترکیه، در بخش سینما نیز در حال تحصیل است و می خواهد در این رشته تخصص خود را بدست آورد.

آقای سنجر ازدواج نکرده و علاقه‌ی زیادی به ورزش و بازیگری دارد. او به تمام بازیگران سریال قیام علاقه دارد و آن ها را بهترین دوست هایش می‌داند.

سلطان سنجر گونیش در مورد سینما و مردم ترکیه به خبرنامه گفت: “سینمای ترکیه یکی از بهترین سینما های جهان است و سریال های ترکی در سراسر جهان علاقه‌مند های بسیاری دارد و مردم این کشور علاقه زیادی به من دارند چون با اینکه افغان هستم به زبان خودشان با آنان صحبت می‌کنم.”

آقای گونیش دوست دارد در سریال ها و فیلم ها در نقش های مثبت ظاهر شود اما در هر دو نقش توانایی دارد و خود را راحت احساس می‌کند.

او در ادامه در مورد برنامه های آینده‌اش گفت:” برای آینده پلان های بزرگی دارم، هنوز اول راه است و می‌خواهم در این زمینه رشد کنم. می‌خواهم یک فیلم به زبان فارسی در مورد افغانستان بسازم که بیانگر این باشد که دختران افغانستان چرا به مکتب نمی‌روند و چرا در افغانستان جنگ است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *