جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس‌جمهور: اگر تاریخ کشور خود را ندانیم، اشتباهات گذشته را تکرار خواهیم کرد!

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

رئیس‌جمهور افغانستان می‌گوید: “اگر تاریخ کشور خود را ندانیم، اشتباهات گذشته را تکرار خواهیم کرد؛ چیزی که برای من متأثرکننده است، عدم شناخت از افغانستان می‌باشد”.

محمد اشرف غنی امروز پنج‌شنبه(30جوزا) در برنامه افتتاح بخش کتاب‌خانه و آرشیف مرکز تحقیقاتی تاریخی افغانستان گفت: “بدون شناخت افغانستان نمی‌توانیم منابع، دارایی‌ها و طرز استفاده از آن‌ها را بدانیم”.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های مرکز مطالعات تاریخی افغانستان در لندن افزود: “ما باید از طریق تاریخ حلقه وصل گذشته با آینده باشیم و نیاز است نسل جدید ما افغانستان‌شناس باشد”.

Ghani

رییس‌جمهور همچنان به وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه کابل هدایت داد تا یک مرکز مشترک ترجمه را ایجاد کرده و این آثار در آن، به زبان‌های افغانستان ترجمه شود و به دست‌رس محققین و دانشجویان قرار گیرد.

در این برنامه، رئیس‌جمهور غنی و محمدصدیق پتمن، دو آلبوم از عکس‌های محلات و شخصیت‌های تاریخی افغانستان را نیز به آرشیف مرکز تحقیقاتی تاریخی افغانستان تسلیم نموده، تاکید کرد، حال زمان آن رسیده است تا کلکسیون‌های آثار تاریخی شخصی خود را به آرشیف تسلیم کنیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان