جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت: بیش از 3 ‌هزار زن در سال 2018 در افغانستان به سرطان سینه مبتلا شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که در سال 2018 میلادی بیش از سه هزار زن در کشور به سرطان سینه مبتلا گردیده که بیش از یک هزار و 700 تن آن‌ها، جان‌شان را از دست داده‌اند.

photo_2019-06-16_17-01-33

فدامحمد پیکان، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه امروز یک‌شنبه(26جوزا) در نخستین سمپوزیم ملی سرطان سینه در کابل گفت: “عدم آگاهی مردم از علایم سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص این امراض، از جمله عوامل عمده پیشرفت امراض سرطانی می‌باشد”.

او افزود، سرطان بعد از امراض قلبی، دومین عامل مرگ و میر در جهان است که در سال 2018 میلادی، بیش از 18 میلیون انسان به سرطان‌های گوناگون مبتلا گردیدند، که از این میان، 10 میلیون آن جان‌های خود را از دست داده‌اند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت تأکید کرد، در افغانستان 30 الی 40 هزار تن به امراض سرطانی مبتلا اند. تنها در سال 2018 میلادی، 20 هزار واقعه جدید سرطان در کشور گزارش شده که بیش از 15 هزار مورد آن، جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.

گفتنی است وزارت صحت عامه برای تشخیص و تداوی امراض سرطانی در کشور، بخش‌های تشخیص و تداوی این بیماری‌ها را در شفاخانه‌های جمهوریت، استقلال، صحت طفل اندراگاندی و نیز مرکز هستوپتالوژی تشخیص امراض سرطانی را در لابراتوارهای مرکزی کابل ایجاد نموده است. هم‌چنان این وزارت در نظردارد تا دو مرکز صحی تشخیص و تداوی امراض سرطانی را در سال جاری با ظرفیت 10 بستر در ولایت‌های هرات و بلخ ایجاد نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان