جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (46)؛ مسیر زندگی 3 نماینده ولایت کابل

خواندن 2 دقیقه
5
(2)

خان‌آغا رضایی، کابل

خان آغا رضایی با 36 سال سن، در سال 1983در کابل به دنیا آمده است. آقای رضایی از ولایت پنجشیر می‌باشد. او مکتب خود را در لیسه غلام حیدر خان در سال 2004 تکمیل کرده و در عین حال از دانشگاه پنسلوانیای آمریکا از رشته اقتصاد مدرک لیسانس خود را در سال 2014 دریافت کرده است.

او که چهره جدید در بین وکلای منتخب دوره هفدهم است قبلا عضو اتاق تجارت بین المللی افغانستان و رئیس کمپنی‌های آریا تارگیت بوده است.

آقای رضایی وکیل مستقل دوره هفدهم است که از قوم تاجیک و مردم کابل در این دور نمایندگی می‌کند.

khan agha

توفیق وحدت، کابل

توفیق وحدت که به صورت مستقل از ولایت کابل نامزد انتخابات پارلمانی بود، فرزند جنرال حبيب الله وحدت است و در سال 1360هجری شمسی در ولايت کابل به دنیا آمده است.

تعليمات ابتدائيه را در مکتب غلام حیدرخان کابل و تحصيلات دورهء ثانوی را در ليسه عالی ابوالقاسم فردوسی شهر مزارشریف درسال 1377 به پایان رسانیده است.

آقای وحدت دانش آموخته رشته اداره و تجارت است و درجریان تحصیل به کار و فعالیت های تجاری نیز رو آورده و در این عرصه فعالیت کرده است.

او موسس اتاق تجارت ازبکستان در افغانستان و ایجاد روابط اقتصادی، فرهنگى و اجتماعى افغانستان با كشور ازبکستان است. او مدت 2 سال ریاست اتاق تجارت ازبکستان را در افغانستان عهده دار بوده است.

او که از قوم پشتون افغانستان است با 38 سال سن برای اولین بار توانسته وارد مجلس نمایندگان کشور شود.

tawfiq wahdat

حاجی زرگی حبیبی، کابل

حاجی زرگی حبیبی فرزند حاجی ادروگل خان در سال 1349 در ولایت کابل به دنیا آمده است. آقای حبیبی که 49 سال سن دارد از قوم هزاربز افغانستان است.

او تحصیلات عالی خود را از رشته اقتصاد در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور به پایان رسانیده است. او که اکنون ریاست عمومی گلبهار گروپ را برعهده دارد و در عرصه مدیریت و تجارت در جمع تاجران و سرمایه‌گذاران کشور محسوب می‌شود.

این چهره جدید در دوره هفدهم به صورت مستقل وارد پارلمان کشور شده و از مردم ولایت کابل نمایندگی می‌کند.

zargai habibi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان