جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سیگار: 63 میلیون دالر از کمک‌های امریکا به دانشگاه امریکایی افغانستان ناپدید است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بازرس ویژه امریکا در امور افغانستان یا “سیگار” در تازه‌ترین گزارش خود می گوید که از سال 2012 تا اکنون 63 میلیون دالر از کمک‌های این کشور به دانشگاه امریکایی افغانستان ناپدید شده است.

AUAF

در این گزارش سیگار که تازه منتشر شده، آمده است که برای هر دانشجوی افغانستانی در دانشگاه امریکایی در دوره چهار ساله لیسانس، حدود 126 هزار دالر از کمک‌های امریکا مصرف شده است.

سیگار در گزارش خود تاکید کرده که اگر حکومت ایالات متحده هر کدام از دانشجویان افغانستان را به کالجی در امریکا می‌فرستاد، پول کمتری نسبت به تامین مالی تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان برای آن‌ها در پایتخت افغانستان مصرف می‌شد.

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفته است: در هفت سال بررسی قراردادهای دولتی و دریافت‌کنندگان کمک‌های امریکا در افغانستان، این نهاد “بدترین” موردی است که با آن برخورده‌ایم.

اما دانشگاه امریکایی افغانستان در واکنش به این گزارش سیگار، با نشر یک اعلامیه گفته است که تاکنون بیش از یک هزار فارغ التحصیل دوره‌های لیسانس و فوق‌لیسانس و حدود 20 هزار دانش‌آموز حرفه‌ای داشته است.

همچنان در اعلامیه دانشگاه آمریکایی افغانستان آمده که بنا به نگرانی‌های امنیتی، این نهاد آموزشی هر سال بیش از ٢٥ درصد بودجه (٧ میلیون دالر) را صرف تامین امنیت خود می‌کند که در غیر آن، بازگشایی مجدد دانشگاه پس از حمله طالبان در سال ٢٠١٦، غیرممکن می‌بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان