بیش از 40 درصد کودکان افغانستانی واجد شرایط، از رفتن به مکتب محروم اند

توسطروایت زنده

خرداد ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نهاد حمایت از کودکان ” Save the Children ” می گوید که حدود 40.9 درصد کودکان واجد شرایط افغانستانی، از رفتن به مکتب محروم اند.

در گزارش تازه نهاد حمایت از کودکان  که روز گذشته(7 جوزا) منتشر شده، آمده است که از هر پنج کودک واجد شرایط در افغانستان، دو کودک از رفتن به مکتب محروم اند.

afghanistan Children

در این گزارش همچنان افزوده شده که “در جریان سال های گذشته؛ مکاتب، استادان و دانش آموزان همواره مورد حمله قرار گرفته اند… در ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۸۷۰ حمله، تهدید یا ترساندن دانش آموزان، امکانات یا کارکنان و یا درگیری در محیط مکاتب توسط حکومت به ثبت رسیده است.”

اونو وان منین، رییس نهاد حمایت از کودکان در افغانستان از حکومت این کشور خواسته است که مصونیت مکاتب را در جریان درگیری های مسلحانه ضمانت کنند.

 او تاکید کرده است، مکتب هایی که به عنوان مراکز رای دهی استفاده شده، منجر به حملات بالای آن ها شده است.

بر بنیاد این گزارش نهاد حمایت از کودکان، در حال حاضر حدود یک ‌هزار مکتب توسط گروه های مسلح غیرمسوول، نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای بین المللی “تخریب، ویران، اشغال” و یا هم به خاطر جنگ بسته شده اند.

روز گذشته نیز دفتر حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) گفته بود که حملات بر مکاتب در افغانستان در سال ۲۰۱۸ سه برابر نسبت به ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته است. یونیسف یکی از عوامل اصلی محرومیت کودکان افغانستان از مکاتب را چالش‌های امنیتی خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *