تاکید عطامحمد نور بر پایان دور ریاست اشرف غنی بر حکومت وحدت ملی/ «بعد از عید به جاده ها میاییم»

توسطروایت زنده

خرداد ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عطامحمد نور والی پیشین بلخ می گوبد که پس از اول جوزا حکومت وحدت ملی دیگر وجود ندارد. آقای نور حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت قانونی دانسته و در پیامی که شام گذشته منتشر شده آن را دارای مشروعیت توافقی عنوان کرده است. او گفته که پس از این، حکومت وحدت ملی مشروعیت توافقی را نیز ندارد .

ata-mohammad-noor

والی پیشین بلخ تاکید کرده که حکومت افغانستان قدرت را به شکل مسالمت آمیز به حکومت موقت و یا سرپرست واگذار کند و تصریح نموده که نباید این حکومت به صورت غیرقانونی ادامه یابد. او هشدار داده که بعد از عید رمضان، به سرک ها میایند، شاهراه ها، وزارت خانه ها را برای آنچه که او “از پا در آوردن این حکومت تحمیلی” خوانده مسدود می کنند.

نور از نیروهای مسلح خواسته تا بی طرفی خود را در این رابطه حفظ کنند و در حرکات مدنی مداخله ننمایند.

آقای نور ضمن حمایت از میررحمان رحمانی کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان افزوده که علیه او حرکت های عقده مندانه وجود دارد و با تمام توان از میر رحمان رحمانی به حیث رییس مجلس حمایت می کند.

او نیز از اعلامیه شورای کاندیدان ریاست جمهوری و دسته انتخاباتی صلح و اعتدال در مورد پایان عمر حکومت وحدت ملی حمایت خود را اعلان کرده است.

پیش از این، شورای نامزدان انتخابات افغانستان که متشکل از ۱۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری است ادامۀ کار حکومت وحدت ملی را پس از اول ماه جوزا غیرقانونی خوانده و هشدار داده بودند که در صورت ادامۀ کار آقای غنی به عنوان رییس جمهور، افغانستان به “بی‌ثباتی و بحران” خواهد رفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *