اتمر: ادامه حکومت وحدت ملی بعد از اول جوزا به خیر صلح و ثبات افغانستان نیست

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمدحنیف اتمر رییس دسته انتخاباتی صلح و اعتدال می گوید ادامه حکومت وحدت ملی بعد از اول جوزا، به خیر صلح و ثبات افغانستان نیست. آقای اتمر تاکید کرده که خواست آن ها روی کار آمدن حکومت سرپرست می باشد.

آقای اتمر که امروز دوشنبه (30ثور) در یک نشست خبری شورای کاندیدان ریاست جمهوری در کابل صحبت می کرد گفت “تا دو روز آینده ما شاهد یک روز مهم بر قانون اساسی و قانونیت در کشور و صلح وثبات ملی ما و دموکراسی و پایبندی سیاسیون ما بر ارزش های مردم سالاری و روز مهم امتحان بر رییس جمهور خواهد بود.”

hanif atmar

او افزود که انتخابات دو بار به تاخیر افتاده و هیچ ضمانتی وجود ندارد که حکومت بار دیگر، انتخابات را به تاخیر نیاندازد.

اتمر ادامه کار سران حکومت وحدت ملی را صدمه به وقار ریاست جمهوری افغانستان دانسته تاکید کرد که “اگر سران حکومت به قانون اساسی در اول جوزا احترام نگذارند باعث بحران در کشور خواهند شد.”

رییس تیم صلح و اعتدال اضافه کرد اگر از دستگاه حکومتی سوء استفاده کند و بر محکمه و نیروهای امنیتی فشار بیاورد بی ثباتی سیاسی حتمی میشود.

اتمر تصریح کرد دادگاه عالی صلاحیت تفسیر قانون اساسی را ندارد و تفسیر قانون اساسی از صلاحیت های کمیسیون تفسیر قانون اساسی  است.

در همین حال امروز شورای کاندیدان ریاست جمهوری طرح حکومت سرپرست را پس از اول جوزا به دیپلمات های خارجی نیز ارایه کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *